DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Plan van aanpak

Wat zijn je doelen, wat is jou plan. Deel het met ons en we kunnen je erbij helpen om je doelen aan te scherpen of je vragen te beantwoorden.

Plan van aanpak

Postby Teaser » 24 May 2010, 23:32

Ik ben eigenlijk helemaal niet iemand van het opschrijven van plannen en doelen of het structureel reflecteren op ‘papier’. Hoewel ik weet dat het werkt, is het nooit mijn ding geweest. Ik ben van de spontaniteit, mijn agenda zit in mijn hoofd, etc. Maar ik ben op een punt aangeland in mijn leven waarop ik voel dat mijn groei hapert, en dat ik nu mijn groeiprogramma moet omgooien. Net als bij bodybuilding, om te kunnen blijven groeien.:) Aanzien, zoals je zo meteen zult lezen, mijn interne motivatie niet veel voorstelt, wil ik ook eens proberen om de motivatie meer te externaliseren door mijn doelen hier op te schrijven.

Om even wat meer achtergrond te geven; er zijn vier zaken die als een rode draad in mijn leven een belemmering vormen:

• Focus
    Ik heb het concentratievermogen van een garnaal. Als ik lees of wat doe, merk ik dat ik binnen no time ben afgedwaald. Ik kan prikkels moeilijk filteren en zodoende zijn mijn gedachten voordat ik het zelf doorheb een zijweg ingeslagen.
  • Motivatie
    Staat niet geheel los van focus (ik sluit ADD niet uit). Mede doordat ik focus kwijtraak heb ik moeite om dingen te begrijpen. Hierdoor ontstaat dan al snel het idee ‘ik kan het niet’. Hoewel ik dit idee al lang niet meer toesta, het is frustrerend dat ik steeds mijn aandacht bijeen moet rapen. Als iets verdomd interessant is gaat het prima, maar de interesse en motivatie zakken dan meestal alsnog snel in. Ik heb een rush nodig om goed uit de verf te komen. Dat brengt me op het volgende punt dat ook aansluit:
  • Reality mismatch
    Ik ben iemand (naar mijn eigen overtuiging natuurlijk) met vaak goede tot geniale ideeën, waar ik dus een enorme kick van kan krijgen. Zolang het maar vage abstracte plannen blijven in mijn hoofd. Ga ik kijken wat er voor actiepunten nodig zijn om het idee te verwezenlijken, dan heb ik twee grote valkuilen:
    • Ik ben heel creatief in het bedenken van argumenten die tegen het idee pleiten, waardoor de motivatie wederom inzakt en het plan alleen daarom al mislukt
    • Ik ben niet zozeer bang voor mijn gebrek aan capaciteiten, als wel voor sleur. Ik ben bang dat ik snel uitgekeken ben op wat ik doe en dat ik iets anders wil. Dit is overigens geen ongegronde angst.
  • Sociale angst
    Als laatste punt dan natuurlijk mijn sociale angst die ik moet overwinnen. Die angst heb ik vooral met vreemden, zoals de meesten. Approach Anxiety is daar bij de killing factor. Seksuele escalatie is ook niet mijn sterkte kant, dat laat ik meestal aan de vrouw over haha. Daar moet dus zeker aan gewerkt worden, maar eerst de AA maar eens beter leren controleren.

Goed! Dat gezegd hebbende ga ik over op mijn missie, doelen en doelstellingen:

Missie
Goed zorgen voor mijzelf én de wereld (in heel brede zin) om me heen en daarin de goede balans hebben.

Hoewel het lijkt dat mijn doelen niet bij de missie aansluiten is dat toch wel zo. Immers dragen ze er aan bij dat ik het beste uit mezelf kan halen.

Doelen
  • Verbeteren focus (TIPS ZIJN ZEER GEWENST!)
  • Verbeteren interne motivatie (IDEM)
  • Approach Anxiety ernstig verminderen
  • Minder tijd besteden in mijn dromen, meer in de realiteit
  • Zorgen dat ik mijn ideeën als vrij ondernemer ga ontwikkelen en succesvol maken

Meetbare korte termijn –doelstellingen:
  • Minimaal drie meisjes gezoend tijdens uitgaan voor het einde van de zomer
  • Wekelijks minimaal één meisje met day game en één tijdens het uitgaan. Voor nu vind ik die drempel hoog genoeg. Als ik me comfortabeler voel kan ik altijd het tempo opkrikken :-P
  • Op dagen dat ik geen speciale activiteiten gepland heb ga ik tussen 00.00-00.30 naar bed en maak ik mijn hoofd leeg. Ik sta om 8.30 op. Korte siësta mag na de lunch, maar verder geen dutjes. Een regelmatiger slaap- en waakritme waardoor ik minder vermoeid ben.
  • Aan het einde van DEZE week heb ik een plan om mijn huidige idee vorm te geven.
  • Komende maand mijzelf verdiepen in technieken om meer te focussen en te motiveren (moeilijk om concreter te maken).
  • Dagelijks toepassen van affirmation technieken (met dank aan Judha ;-) )
  • Aan het einde van juni heb ik een webdesign project, dat moeizaam loopt en in mijn hoofd zit, afgerond, zodat ik me beter kan focussen op andere zaken.

Wij danken u voor uw aandacht!
Teaser
Active DALF-er

Re: Plan van aanpak

Postby Jeroen » 25 May 2010, 05:44

Nice Teaser!

Goed dat je dingen probeert, ook al is het tegen je gewoonte in (opschrijven)! Denk dat het in dit geval overzicht geeft.

Netjes en duidelijk opgeschreven, misschien een paar kleine tips, if you want...
- Minimaal drie meisjes gezoend tijdens uitgaan voor het einde van de zomer

Dit is een leuk streven, echter ligt dit buiten je invloed, je kunt niet garanderen dat dit lukt hoe hard je ook werkt! Vaak is het verstandig om doelen binnen je invloed te leggen, dus bijvoorbeeld: ik ga 3 keer proberen een meisje te zoenen(dus je wordt afgewezen of het lukt)! Of: ik stap wekelijks op 3 meisjes af (die heb je al) en oefen daarbij met aanraken! Zie je het verschil?

De reden is simpel dat je anders teleurgesteld kan raken en je niet kunt afdwingen dat het lukt.

Dagelijks toepassen van affirmation technieken (met dank aan Judha )

Wat wil je hier precies mee bereiken? Affirmaties klinken heel vet, echter is er vrij weinig onderzoek dat laat zien dat het werkt (vaak werkt het juist averechts)!

Aan het einde van juni heb ik een webdesign project, dat moeizaam loopt en in mijn hoofd zit, afgerond, zodat ik me beter kan focussen op andere zaken.

Soms is het nuttig een groot project op de hakken in kleine delen. Dus beginnen met een plan van aanpak, een lijst met taken, en die verder opdelen in "hapklare brokken", die je in 1 keer kunt afhandelen. Dit verminderd de drempel enorm! Misschien kun je je er dan wel aan zetten? Dus stap 1: opdelen in brokjes...

Verbeteren focus
Approach Anxiety ernstig verminderen
Minder tijd besteden in mijn dromen, meer in de realiteit

Deze drie zijn alle 3, bewezen, te verbeteren met trainingen als "MBSR(Mindfullness based stress reduction)".

Wat hebben die 3 met elkaar te maken? Vrij veel. Neuro psychologen op dit forum komen er iets beter uit dan ik, (heb mn boeken hier niet, dus vergeef de vaagheid) maar executive functions (http://en.wikipedia.org/wiki/Executive_ ... ry_control) iets wat met MBSR verbeterd zorgen voor emotie regulatie, aandacht verdeling en concentratie/focus. Ook verminderd het algehele stress(of spanning), wat zorgt voor een stijging in approach behavior, waardoor je nog meer dingen gaat ondekken, mensen wilt ontmoeten etc...

Goed plan! succes er mee, hoop dat je de middelen vind om het daadwerkelijk aan te pakken, en het niet alleen bij een plan blijft!

- Jeroen
Jeroen
Lifestyle Coach

Postby judha » 25 May 2010, 07:22

Goed bezig, Teaser!

Even snel een paar dingen die me opvielen:

- Focus en Motivatie
Focus en motivatie kun je trainen. Let wel dat je uberhaupt een kleine hoeveelheid pure aandacht op een dag tot je beschikking hebt en dat het meer een kwestie wordt van die aandacht beter te verdelen en benutten. Daarnaast kun je met beiden klein beginnen en het langzaamaan opbouwen. Zorg dat je geen overload op je dak krijgt.
- Reality Mismatch
Die reality mismatch is geen reality mismatch, want je toetst je assumpties en plannen nooit in de realiteit. Je loopt stuk doordat jijzelf cognitieve en emotionele blokkades opwerpt en daardoor tot de conclusie komt dat ze niet haalbaar zijn. Probeer je plan in zo klein mogelijke actiestappen op te delen en daarna ze stap voor stap te doen. Je zult zien dat dat een stuk makkelijker gaat dan je denkt, en op een gegeven moment zit je in een flow waardoor alles veel beter gaat dan je denkt.
-Lange Termijndoelen
Probeer ze meetbaarder op te stellen, zodat je straks daadwerkelijk kan zeggen of je ze gehaald hebt of niet. Focus kun je verbeteren door die te trainen, motivatie komt vaak door een diep cognitief en emotioneel besef waarom je iets doet. Hiervoor helpen meetbare doelen en affirmations (in mijn ogen) veel. 's Ochtends even door je doelen bladeren en zeggen hoe je jezelf wil zien zorgt ervoor dat je doelgericht en bewust bezig bent. Overigens is het opschrijven van doelen en je daaraan houden ook een vorm van interne motivatie. Het komt tenslotte uit jezelf. Externe motivatie is pas als je je door een ander laat motiveren en die is tijdelijk. Interne motivatie is meer het in contact komen met waar je het nou eigenlijk allemaal voor doet.
-Meisjes zoenen
Hier sluit ik me helemaal bij Jeroen aan. Niet extern valideren, het gaat om interne validatie.
-Affirmations
Ik heb ze zelf slechts sporadisch gebruikt en ik merkte daarmee wel effect. Daarnaast heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat ze een bruikbaar middel kunnen zijn. Hoe dit gegrond is in de wetenschap dat weet ik niet (@Jeroen). Ik zie het meer als een manier om je negatieve scripts in je hoofd te onderbreken en te vervangen met positieve scripts en als manier om voor aanvang van een dag/stapavond/ander evenement even goed op een rijtje te krijgen waar je het voor doet, en wie je diep van binnen bent. Let wel dat je je affirmations in de tegenwoordige tijd opstelt en ze positief, persoonsgebonden en emotioneel formuleert. Zorg ervoor dat ze jou een goed en ontspannen gevoel geven als je ze zegt. Zeg ze 's ochtends eventueel voor een spiegel. Maak ze niet te langdradig of te talrijk, dat legt de drempel hoger om ze te zeggen.
-Korte termijn
Probeer je korte termijndoelen waar mogelijk concreet en meetbaar te houden, zoals Jeroen al zei. Ipv 'verdiepen', 'uitzoeken' etc. kun je voor jezelf een aantal technieken dat je wilt vinden of een tijdsduur die je er op relatief vaste basis aan wilt besteden aan koppelen om te zorgen dat het meetbaar is. Dit maakt het bij evaluatie van je doelen een stuk makkelijker en weet je daardoor weer sterk te motiveren.

Al met al goed plan. Zorg er echter voor dat je niet te veel hooi op je vork neemt in één keer, dat kan heel demotiverend werken als het misgaat en is mij meerdere malen gebeurd. Motivatie moet je opbouwen, net als de discipline om je doelen te halen.

Succes ermee! Laat maar weten hoe het loopt.
judha
Active DALF-er

Postby Teaser » 25 May 2010, 09:49

Dank voor jullie feedback!

Ik loop even puntsgewijs een aantal dingen door:

Meisjes zoenen
Ik begrijp jullie punt, maar is het niet inherent aan een doel dat je het mogelijk niet haalt? 't Verschil is vooral psychologisch, maar aan de andere kant is 'proberen te zoenen' niet echt iets wat je kunt meten. Want wanneer is dat geslaagd? Wanneer kan ik voor mezelf zeggen dat ik een meisje heb geprobeerd te zoenen? Ook denk ik dat de teleurstelling niet minder zou zijn, als ik het geprobeerd heb en het is niet gelukt. Oefenen met aanraken is overigens wel een goede aanvulling, en om dit als eerste stap te gebruiken kan ik me dan wel weer in vinden. Het maakt de eerste drempel minder hoog.

Mindfulness
Is een nieuwe term voor mij, maar ik ga er eens naar op zoek. Ben zeer benieuwd! Tot voor kort leken de enige opties of ritaline en co (no thank you), of bio-feedback/brainwave entertainment, maar daarvan is de werking niet gegarandeerd.

Affirmations
Hmm.. misschien ben ik iets te enthousiast. Het is nieuw voor me, maar ik merkte wel resultaat net zoals Judha. Op een ander forum las ik een interessante post erover: het werkt alleen als je ondertussen wel ergens een 'geloof' hebt in je eigen boodschap. Ik denk dat mensen twee realiteiten ervaren op veel vlakken, zoals 'ik ben geweldig/ik ben een loser'. Dat je geweldig bent ervaar je soms, en dat is dan ook ergens op gebaseerd. Wat je met affirmations doet is die realiteit versterken. 't Zou kunnen dat als je het te veel doet, het averechts werkt, dat weet ik niet. Maar ik denk dat het zeker averechts gaat werken als je 180 kilo weegt en dagelijks tegen jezelf zegt 'ik ben slank'.

Mijn webdesign project
Dat is al in een vergevorderd stadium, dus opdelen, etc is niet zo zinvol. Had in het begin gemoeten. Is wel een les die ik geleerd heb.

Reality Mismatch
Dat opdelen in kleine actiestappen heb ik wel gedaan, maar feitelijk loop ik daarbij tegen punten aan die een belemmering kunnen vormen. Je weet nooit zeker of het realistische bottlenecks zijn, en dat is iets waar natuurlijk ieder bedrijf mee worstelt. De de zogeheten risico's. En de vraag is vooral of je die aan durft te gaan :-)

Interne/externe motivatie
Uiteindelijk is het goed om mijn interne motivatie op peil te krijgen, maar dat moet ik dus eerst doen en daarbij kan ik wel wat externe motivatie gebruiken ;)
Teaser
Active DALF-er

Postby judha » 25 May 2010, 11:15

Teaser wrote:k begrijp jullie punt, maar is het niet inherent aan een doel dat je het mogelijk niet haalt? 't Verschil is vooral psychologisch, maar aan de andere kant is 'proberen te zoenen' niet echt iets wat je kunt meten.

Het verschil zit hem in waar jij de macht legt. In "meisjes zoenen" geef je die vrouwen de macht, jij hebt immers geen controle over haar acties. In "proberen te zoenen" leg je de macht bij jezelf, en ga je dus niet uit van een neediness-frame, waarbij zij alle macht heeft. Het zijn nuances, maar wel super belangrijk. Daarnaast kun je het zo daadwerkelijk meten, omdat jij alle macht over je acties hebt gehad, en er geen onvoorziene omstandigheden tussen kunnen komen die dat belemmeren. Overigens denk ik inderdaad dat je de lat misschien iets lager kunt leggen. Er zijn echt nog wel een paar stappen waar je je aandacht ook op kan richten, zoals een leuk gesprek voeren met een meid in een uitgaansgelegenheid. Zo haal je de druk van de ketel dat je moet presteren (zoenen), die je zaterdag wel voelde en je zo belemmerde. Maar dit moet je voor jezelf beslissen.
Teaser wrote:Tot voor kort leken de enige opties of ritaline en co (no thank you), of bio-feedback/brainwave entertainment, maar daarvan is de werking niet gegarandeerd.

Er zijn altijd meer opties dan je denkt. Schroom je dus niet om daar met anderen over te praten. Zo denk ik dat er genoeg mensen zijn (waaronder enkele Naturals) die je hiermee kunnen helpen. Het is een kwestie van dingen uitproberen en kijken wat voor jou werkt. Iedereen heeft zijn eigen methodes die bij hem aanslaan.
Teaser wrote:(over affirmations) 't Zou kunnen dat als je het te veel doet, het averechts werkt, dat weet ik niet.

Ik denk dat het probleem daar ligt waar je jezelf gaat voorliegen, of een ideaalbeeld schetst en dan daarna geen actie onderneemt. Dat je ontsnapt in je affirmations is niet goed. Ik zie het meer als een manier om je gedachten even op orde te krijgen en je neus de goede kant op te krijgen. Even beseffen waar je het allemaal uiteindelijk voor doet, en je negatieve scripts in je hoofd uitschakelen. Daarnaast denk ik dat deze positieve kreten op de lange termijn die negatieve scripts in je hoofd gaan vervangen. Het gaat er eigenlijk om dat je de controle neemt over wat je tot je onbewustzijn toelaat. Een deel daarvan is trouwens als je je betrapt op negatief denken om jezelf gelijk te corrigeren en op een positieve manier naar hetzelfde onderwerp kijken. Dit is iets waar ik tot nu toe heel erg veel aan heb gehad.What To Say When You Talk To Yourself is er een goed boek over. Hij draaft het wel een beetje door tot het extreme, maar een gematigde versie daarvan lijkt me uitermate geschikt.
Teaser wrote:En de vraag is vooral of je die aan durft te gaan

Daarom moet je het juist uitschrijven. Dan haal je het uit je hoofd, en maak je het tastbaar, waardoor je ermee aan de slag kan gaan.
Teaser wrote:Uiteindelijk is het goed om mijn interne motivatie op peil te krijgen, maar dat moet ik dus eerst doen en daarbij kan ik wel wat externe motivatie gebruiken

Zijwieltjes gebruiken is prima. Zolang je maar blijft onthouden dat je uiteindelijk zelf moet fietsen ;) .
judha
Active DALF-er

Postby Wesley » 25 May 2010, 12:02

Zeer cool dat je toch begonnen bent aan het vaststellen van persoonlijke doelen.
Daarnaast zijn ze zeer duidelijk omschreven (ik zie dat ik mijn geupdate doelen nog steeds een keer moet posten :D).

Zoals ook gezegt tegen je op de bank bij je thuis, het is soms makkelijker de problemen ver te zoeken ipv dichtbij.

.WS
Wesley
Active DALF-er

Postby 14b » 25 May 2010, 13:41

Projecten opsplitsen in todo lijsten is een goed idee...

Ik heb sinds kort zo'n todo lijst in mijn telefoon, die werkt samen met de rememberthemilk website. En het aantal dingen die ik afkrijg zijn echt grandioos verbeterd. Pas wel op dat je oude todo's ofwel asap oplost of opnieuw opdeelt en toevoegt, als ze blijven staan ga je ze op den duur standaard negeren.

Ook schijnt het boek "Getting things done" van David Allan erg goed te zijn om hierbij te helpen.. Mij helpt dat boek vooralsnog niet zoveel, hij staat namelijk op mijn todo lijst na nog 4 of 5 andere boeken en ik lees niet veel.

Maar de todo lijst zelf werkt als een zonnetje, ik heb heel vaak het "Ow wacht dat was ik vergeten laat ik het nu even doen" effect. En dan heb je het gedaan en voel je jezelf een stuk productiever. Goed opgesplitst zijn de meeste projecten gewoon terugkerende blokjes van een paar minuten werk.
14b
DALF-er

Postby Frank » 25 May 2010, 13:46

Van Getting Things Done is inmiddels een opvolger verschenen... tip voor degenen die het nog moeten kopen.

GTD zelf heb ik al lange tijd geleden gelezen. Ik ben inmiddels een stuk minder strikt geworden dan je voor die-hard taken afhandelen zou willen zijn... maar heb mijn draai wel gevonden. :-)
GTD is echt awesome. :-)
Frank
Contributing DALF-er

Postby Wesley » 25 May 2010, 13:58

Frank wrote:Van Getting Things Done is inmiddels een opvolger verschenen... tip voor degenen die het nog moeten kopen.

GTD zelf heb ik al lange tijd geleden gelezen. Ik ben inmiddels een stuk minder strikt geworden dan je voor die-hard taken afhandelen zou willen zijn... maar heb mijn draai wel gevonden. :-)
GTD is echt awesome. :-)

Wat is de opvolger? ISBN??
Wesley
Active DALF-er

Postby Frank » 25 May 2010, 14:02

Frank
Contributing DALF-er

Next

Return to Doelen / Gameplan