DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Opleiding Psychologie

Wat zijn je doelen, wat is jou plan. Deel het met ons en we kunnen je erbij helpen om je doelen aan te scherpen of je vragen te beantwoorden.

Opleiding Psychologie

Postby novell » 13 May 2010, 13:03

Nu ik hier toch ben, wilde ik jullie mening voor het volgende:

Ik heb mezelf gisteren ingeschreven voor de opleiding Psychologie aan de EUR in Rotterdam. Ik stond letterlijk op en zei ten mezelf ik ga me vandaag inschrijven voor een nieuwe opleiding. Ik zal de opleiding volgen met de instelling, dat het geen verplichting is (anders als voorheen). Daarnaast is mijn doel om nieuwe mensen te leren kennen en gewoon weer te genieten van een studie. Nu ik klaar ben met mijn Master Accountancy, wil ik nog niet gaan werken voor een baas. Ik wil ook niet niets doen.. Ik wil qua opleidingen niets meer doen in de richting Economie, Rechten of Techniek (veels te serieuze opleidingen).

De reden van deze post is om te vragen wat de meningen zijn betreft de opleiding Psychologie. Daarnaast wil ik mensen vragen die zelf de opleiding volgen of de opleiding interessant is? Moeilijk? Welke 'soort' personen volgen de opleiding? Alle kleine detailtjes helpen. Ik heb nog tijd om ervan af te zien en een andere opleiding te kiezen. Misschien kan zelfs iemand me een andere opleiding aanraden?

Tnx, Novell
novell
DALF-er

Re: Opleiding Psychologie

Postby judha » 13 May 2010, 18:24

Volgens mij lopen er hier genoeg Psychologie-studenten rond op het forum, dus die kunnen je zeker helpen.

Ik studeer zelf geen psychologie, maar ik ben er zeer in geïnteresseerd. Als ik opnieuw zou kiezen zou psychologie hoog op het lijstje staan. Naar wat ik hoor is het nog steeds een vrij serieuze studie, waarbij je veel droge stof moet kennen. Met name zaken als geschiedenis en ontwikkeling en verschillende stromingen etc. zorgen voor veel zware, droge stof. Onderschat het dus niet.

Qua mensen hoef je je niet druk te maken om het aantal vrouwen, dat zit wel goed ;) . Misschien een welkome verademing na je Master Accountancy.

Studeren moet je doen omdat je dat zelf wil doen, niet omdat iemand anders, je ouders of de maatschappij dit van je verwachten. Welke studie je wil doen hangt af van je eigen interesses, voorkeuren en doelen die je wil bereiken. Om je een opleiding aan te raden zou ik je dus eerst beter moeten kennen. Van belang is dat je het doet omdat JIJ het wilt. UIteindelijk studeer je niet om een papiertje te halen, maar om vaardigheden te ontwikkelen (en eventueel de arbeidsmarkt te ontwijken ;)). Het gaat hier dus om interne validatie. Als die er niet is, is een studie vrij zinloos.

Daarnaast raad ik je aan om vanaf het begin actief te gaan zijn in sociale gelegenheden binnen het kader van je studie. Commissies, studieverenigingen, studentensportverenigingen. Zaken die jou (intern) interesseren en waar ook een sterk sociaal aspect aanzit. Aan het begin van een studie komt er een verse lading studenten aan, die allemaal onbekend zijn en groepjes gaan vormen en vrienden maken. Na een semester zijn deze meestal al gevormd en iets moeilijker om in toe te treden. Focus je dus die eerste paar maanden zeker op het sociale aspect, ben lekker aanwezig in je colleges en leer je medestudenten kennen. Neem actief deel aan alle kennismakingsactiviteiten als introductieweek etc. , want dit is waar je je medestudenten leert kennen. Als jij je tweede semester pas actief wordt, ben je te laat en is alles al gevormd.
judha
Active DALF-er

Postby 14b » 13 May 2010, 18:50

Ik heb de opleiding in Leiden gedaan, ik weet niet hoe die zich verhoudt met de opleiding in Rotterdam.

Uiteindelijk doe ik er niet veel mee. Maar ik zit wel op dit moment de rino sites uit te pluizen voor een vervolg opleiding om er toch beroepsmatig iets mee te kunnen.

Ik zou in ieder geval als ik de keuze over moest doen niet kiezen voor de klinische variant zoals ik gedaan heb maar een bedrijfs richting nemen. Het is een mooi vak maar waar je ermee kunt werken in nederland is eigenlijk vrijwel altijd net niet de ideale omgeving. Behalve als je voor jezelf start natuurlijk. Maar dan heb je weer allerlei andere problemen wat verzekeringsdekking voor je clienten betreft. Ik zou zeggen kijk vooruit waar wil je terecht komen met die opleiding stel dat je er een beroep achteraan plakt.

Ik ken de erasmus universiteit niet goed. Is dat een standaard universiteit zoals die in leiden of delft ook zitten ofzo? Zo niet dan is het misschien ook interresant voor mij om eens op hun site te gluren ;) Ik moet iets doen wat naast mijn werk kan want niemand gaat mij centjes geven om weer de student te gaan uithangen.

Maar heel veel plezier, en voor psychologie gerelateerde vragen kun je natuurlijk langs komen. ;)
14b
DALF-er

Postby fsidontknow » 13 May 2010, 19:18

judha wrote:Daarnaast raad ik je aan om vanaf het begin actief te gaan zijn in sociale gelegenheden binnen het kader van je studie. Commissies, studieverenigingen, studentensportverenigingen. Zaken die jou (intern) interesseren en waar ook een sterk sociaal aspect aanzit.

Yes! Helemaal mee eens ^^.

Volgens mij doen Stephan en Dave(Daze) de opleiding psychologie in Rotterdam.
fsidontknow
DutchALF Team

Postby Raven » 14 May 2010, 10:11

Heej, ik studeer psychologie op het EUR en ik zit nu in het eerste jaar.
Door het pgo systeem moet je bijna al het studeren zelf doen. Je hebt meestal maar 1 college per week. Dat vind ik nadelig (ik luister liever naar colleges). Het leuke van de studie is dat er een grote focus is op al je kennis die je hebt van psychologie. De belangrijkste toetsen testen al je psychologie kennis.

Ik vind psychologie superinteressant. De manier van bewijs zoeken en onderzoek in twijfel brengen bevalt mij wel. Bij de kennis die je krijgt leer je ook de kritiekpunten en op welk onderzoek het gebaseerd is.
In psychologie zijn best wel wat banen te vinden op klinisch na. Ik zou dit alleen gaan doen als je echt denkt cum laude te gaan slagen.

Hoop dat je er wat aan hebt,
Raven
Raven
Active DALF-er

Postby novell » 31 May 2010, 12:49

Excuus voor de verlate reactie. Was op vakantie.

Bedankt allemaal voor de reactie's. Ik ben niet van plan om er iets beroepsmatigs van te maken en de tip om juist in het begin actief mee te doen vind ik nuttig. Ik ga voor de opleiding om 2 redenen.
- Zelfontwikkeling.
- Interessant
- Het maakt je interessant :P (serieus, merk ik op dat wanneer ik het over deze opleiding heb met een vrouw(en) ze op eens veel geinstreseerd word(en))
novell
DALF-er

Postby Stephan » 31 May 2010, 13:34

"Ooooooh, psychologie? Ben je mij dan nu ook helemaal aan het analyseren enzo?" :flick:
Stephan
DutchALF Team

Postby Wesley » 31 May 2010, 17:19

Stephan wrote:"Ooooooh, psychologie? Ben je mij dan nu ook helemaal aan het analyseren enzo?" :flick:

whaha coole smiley :).
Inderdaad dat krijg je zo vaak te horen.

Ze denken dat psychologie == Dr. Phil ofzo ;-)
Wesley
Active DALF-er

Return to Doelen / Gameplan