Heeel lang heb ik me afgevraagd hoe ik deze post precies ga schrijven, en wat ik precies ga schrijven, toch wil ik wel wat schrijven, vooral voor de mensen die net zoals ik ECHT vanaf een laag punt zijn begonnen. De kennis die ik dit jaar heb opgedaan wil ik graag delen met mensen die meer uit hun leven willen halen, in deze post wil ik een beeld geven van mijn afgelopen jaar, wat ik heb geleerd, waar ik nu sta, en waar ik heen wil.
Even een korte introductie van wie ik was... Ik ben eigenlijk een typische gamenerd, in mijn tienerjaren ben ik veel gepest, nooit echt geacepteerd, waardoor ik een soort isolement raakte. Vanaf mijn 17e kwam ik in contact met de virtuele computerwereld, waar ik al snel een game-verslaving had opgebouwd. Ik gamede zo'n 40 uur per week. Naast deze studies kreeg ik het wel voor elkaar op zon 5tal vrienden te hebben, te studeren en eens per 5 week op stap te gaan. Echter deed ik dat meer om aan te geven dat ik wel 'sociaal' was, maar draaide mijn leven alleen maar om mijn PC en mijn Warcraft-account, Battlefield stats en Counterstrike headshots

Kwa vrouwen had ik minimaal succes, tot mijn 24 heb ik, 3 keer een meisje gezoend, nooit een relatie gehad, nooit een meisje versierd. Ik sportte niet, en rookte veel. Ik ben toen naar Aruba gegaan, omdat het zo niet verder kon, ben stopt met roken en veel gaan sporten. Echter was ik nog steeds een sociale 0. (lees meer hierover
http://www.dutchalf.nl/introduceer-jezelf/topic680.html).
Vorig jaar juli ben ik eigenlijk een beejte in contact gekomen met self-improvement. Ik kwam in contact met Eckhart Tolle, en Real Social Dynamics. Via RSD kwam ik in contact met Dalf. Ik heb me toendertijd bij DALF aangemeld om meer in het 'veld' te zijn, ik had niet veel sociale contacten, en had die wel nodig. Ik heb me toendertijd voorgenomen, door te gaan tot ik mezelf vind voor wie ik wil zijn, iemand die zijn angsten blijft opzoeken, en niet voor verantwoordelijkheden uit de weg gaat.
De eerste maanden heb ik me voornamelijk in de theorie verdiept van RSD. RSD materiaal spreekt me enorm aan omdat het uitgaat van de kracht van je ware ik, ik vergelijk de style van RSD enorm met die van 'the natural', al weet ik dat veel mensen het daar waarschijnlijk niet mee eens zijn. RSD gaat uit van je ware natural aard, het loslaten van je ego en alles doen vanuit verlangen.
De eerste maandenVoor een uitgebreid rapport over de eerste maanden verwijs ik jullie naar de volgende post:
http://www.dutchalf.nl/doelen-gameplan/ ... t1131.htmlKort samengevat, leerde ik in de eerste maanden op vrouwen afstappen, met vrouwen communiceren, en een redelijk succes op te bouwen

Rond het nieuwe jaar zat ik op een enorm hoogte punt. Ik leerde een meisje kennen, en begon aan date-fase. Al snel wilde ik haar in een vriendin-frame stoppen, waar het dus al snel fout liep

We hebben het 2 maanden volgehouden, echter wist ik na een maand al dat het niet goed zat... toch blijf je een soort van foute hoop houden. Sex heb ik nooit met haar gehad, maar wel mijn eerste seksuele ervaringen

Het was dus een succesperiode, en daarna een enorme domper. Daarnaast verloor ik ook nog mijn baan. Ik had ene beetje het gevoel dat ik bij af was. Echter gaf het mij ZOVEEL energie om nog harder aan mijzelf te werken. Ik ben op dat moment enorm naar mezelf gaan kijken, wie ik was als persoon en wie ik wilde zijn als persoon. Ik kon wel vrouwen versieren, maar ik was niet echt mezelf. Ik was meer iemand die deed alsof ik mezelf was, ik wist wel hoe het moest, maar op het moment dat het NET iets anders ging, wist ik niet wat ik moest

Het versieren ging op dat moment ook zwaar slecht, ik had geen idee meer wat ik moest zeggen, ik was het hele plezier kwijt.. (dit was ongeveer rond april dit jaar..) Ik had ECHT het gevoel dat ik terug bij 0 was.
Ik kreeg een nieuwe baan, een nieuwe woning, en bleef met regelmaat uitgaan. Ben me voornamelijk op mezelf gaan concentreren en wat ik precies wilde bereiken. Rond mei kreeg ik weer een beetje oog voor vrouwen, en lukte het me weer een beetje

Ik was op dat moment gestopt met alcohol drink, en ging nog steeds elke week uit(ik ben nu een jaar lang, elk weekend op stap geweest, 1a 2x).
Rond mei begon de zomer weer een beetje te spelen, en ben op vakantie geweest. Voor mijn vakantie nog voor elkaar gekregen om met een leuke meid af te spreken, en langzamerhand begon alles weer een beetje te draaien, ik vond het plezier weer terug in vrouwen, maar voelde me wel totaal aan ander persoon dan rond december, ik was meer actie-gericht, en had meer een soort drang in me. Ik deed het meer voor het vermaak dan om een reden

Ben tevens meer gaan sportne, gestopt met zwemmen, en gestart met meer conditietraining en fitness.
Rond september begon het echt goed te draaien, zowel in het dagelijkse leven draaide alles soepeler, ik merkt ehet aan alle mensen om me heen, het contact met vrouwen versoepelde ook enorm, het versieren ging gretiger en directer, en de dames werden knapper

Oktober werd alleen maar beter, ik heb een lanparty georganiseerd, en een verjaardagfeest gegeven waar ik nooit van had kunnen dromen

Ik had zelfs voor het eerst een date op mijn eigen verjaardag haha..

De rest van de maand was super.
Ik was veranderd van een jongen die op zijn 26 meiden misschien 4 meisjes had gezoend en onzeker, in iemand die met regelmatig leuke vrouwen versierd, met ze slaapt. Ik merk dat ik meer centraal sta ik groepen, en meer mijn value deel met mijn omgeving. Ik ben graag onder de mensen, sta graag in het middelpunt, en zowel zakelijk als prive gaat het op dit moment voor de wind.
Waar ik heen wil? Ik heb geen idee, echt niet, ik moet even wat doelen opschrijven. Ik heb net een eigen webwinkel gestart en wil graag een eigen bedrijf beginnen volgend jaar(1dag per week)(communicatie-web adviseur, weet nog niet precies

) daarnaast wil ik graag een maand naar nieuw zeeland, leren gitaar spelen en mijn motorrijbewijs halen

tegenwoordig bekijk ik dingen van dag tot dag, geniet ik van meer momenten, en denk ik meer positief dan negatief. Negatief denken vind ik bij wijze al lastig, ik doe eigenlijk alles met een 'smile'. Ik moet voor mijzelf goed nadenken waar ik heen wil, ik heb zoveel meegemaakt het laatste jaar, een paar maanden rust zou me niet slecht doen, een soort bezinking / verwerking is nu goed

Ik wil ook DALF enorm bedanken, via DALF heb ik een paar goede vrienden gekregen, en jullie hebben mij zelf de ruimte gegeven om RO te worden van Groningen, waar ik nu al 2 maal een meeting heb mogen regelen(waarbij 1x 25 man kwamen

).
Ik wil in het speciaal, Morph(bart), Danny(DaddyCool) en (FSI)Wouter bedanken, met jullie heb ik met regelmaat contact

, maar ook de rest, ik hoop dat ik jullie net zo goed leer kennen als de bovenste drie
Theorie, leerpuntenDit zijn voornamelijk inzichten, je kan er ook veel over lezen in mijn eerste verslag (
http://www.dutchalf.nl/doelen-gameplan/ ... t1131.html) maar dit zijn voor mij punten die ENORM belangrijk zijn geweest de afgelopen 1.5 jaar.
EerlijkheidHet is moeilijk, het is zo lastig om te vertellen wat je denkt, maar als je het niet, dan nemen mensen dit BEWUST en ONBEWUST. Als je met mensen praat en je vertelt ze niet echt wat je er van vindt, en vertelt daardoor niet de waarheid, dan zullen zij dit doorhebben. Als het enorm opvalt, zullen ze dit direct doorhebben, maar ook onbewust daalt het vertrouwen in je. Vind je het niet nodig de waarheid te vertellen? ZEG DAN NIKS, maar ga niet liegen. (dit werkt enorm goed bij vrouwen).
Verlangen / intentie VS Aandringen/BedelenGa niet uit de weg voor je velrangens, laat ze blijken, schaam je er niet voor. Blijf eerlijk. Als je een vrouw wilt zoenen, doe het doen, als je haar graag naar huis wilt brengen doe het dat, als je graag een bos rozen voor haal wil kopen, DOE HET DAN. Ken je har pas net? Maar wil je het wel? DOE HET. DOE HET OMDAT HET PAST BIJ WIE JE BENT!! Wil je haar na de eerste avond SMSen? Doe het dan! ? Wil je haar niet direct zoenen? doe het niet...HANDEL VANUIT JE EIGEN WIL, niet een gelezen wil, EN VOORAL niet om de persoon waarmee je contact hebt JOU TE VALIDEREN.
De meest gemaakte fout is dat mannen GEVALIDEERD willen worden door de vrouwen, dit is de grootste fout die wordt gemaakt. Ze willen zich bewijzen, ze dringen aan, ze bedelen om de validatie. Ze willen vrouwen winnen door zichzelf hoger te plaatsen dan vrouwen, ze voelen zich minder waarde een vrouw en willen daardoor gevalideerd worden door vrouwen. Zij gebruiken hun mooie kleding, uiterlijk, geld, werk, weet ik veel...om indruk te maken om vrouwen te versieren, en durven hun eigen persoonlijk niet te laten zien...
Vrouwen knappen hier op af, ze schrikken hier van, zij willen een man die zichzelf waardeert. Of die man nou dik dun, lang, kort, knap, lelijk, rijk of arm is. Als een man niet zichzelf laat zien, dan vinden vrouwen dit raar, onbewust hebben zij geen idee wie hij is, waarom heeft een laag(ego) over zich heen? Er moet iets mis met hem zijn...
Op het moment dat een man zichzelf valideert voor wij hij straalt hij dit uit. Een man die zich kwetsbaar opstelt maar toch kracht uit straalt, is aantrekkelijk..laat je emoties zien, wees wie je bent, handel vanuit je eigen intentie...
Kleding valideert je niet, een mooie auto ook niet, een dik huis ook niet en dikke baan ook niet. Niks valideert je, alleen jijzelf. Jijzelf moet overtuig zijn van wie je bent en het daarmee eens zijn. Deel dit met andere, en zij zullen je onbewust awesome vinden

Jij valideert mooie kleding, een mooie auto en een mooi huis. Het is niet erg om een mooie kleding te hebben, goede looks te hebben.. en een mooi huis.. Helemaal niet, MAAR GEBRUIK HET NIET OM JEZELF TE VALIDEREN. Je zult merken dat dit alleen maar goed werkt. Op het moment dat jij lekker in je vel zit, zul je ook meer aandacht aan jezelf besteden, je wil jezelf goed onderhouden toch? Het is toch zonde om jezelf helemaal kapot te drinken / roken als je zo cool bent?
Maar hoe vind je jezelf dan? Hoe handel vanuit je eigen intentie?- Wees sociaal, zoek sociale natuurlijk omgevingen op, ga op stap, stap op mensen af, probeer mensen gelukkig te maken, ga niet weg voor wie je bent.
- Mediteren, mediteer als het kan elke dag, voor mij is het een enorme goede manier op mijn gedachten op een rij te zetten en meer tot mezelf te komen
- Sport, zelf sport ik 4x per week, hiermee maak je stoffen aan(weet ik niet hoe die heten) die je meer laten handelen wie je bent
- Doe minder aan zelfbevrediging, hiermee laat je testoron vrij, waardoor je minder intentie gericht wordt. Let maar eens op je eigen gedrag als je je 2 weken niet hebt bevredigt, je zult een soort drang krijgen

- Eet gezond, ik eet bijna geen suiker / zout, matig alcohol en veel fruit en groente..
EN HET BELANGRIJKSTE, GEEF NIET OP. Het is ZO belangrijk om te weten hoe je lichaam werkt, dat groeien met PIEKEN en dalen gaat. Zie slechte avonden als leermomenten. Het is zo duidelijk... van alle DALFERS, blijft misschien 5% actief? Dit zie je ook in de sportschool en op opleidingen... drie keer raden waar deze 5% eindigt