DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Hoe zijn jullie gegroeid het afgelopen half jaar?

Wat zijn je doelen, wat is jou plan. Deel het met ons en we kunnen je erbij helpen om je doelen aan te scherpen of je vragen te beantwoorden.

Hoe zijn jullie gegroeid het afgelopen half jaar?

Postby markzor » 19 Jun 2010, 22:41

Hoi allemaal!

Er is een groepje vaste posters die ik steeds zie reageren, en een aantal van jullie heb ik wel eens in het echt ontmoet. Dat geeft toch een aardig beeld van wie jullie zijn. Ik lees ook vaak openingspost van mensen.

Maar ik vroeg me af; wat hebben jullie geleerd het afgelopen half jaar? hoe zijn jullie gegroeid?

Aangezien dat toch dé reden is om op dit forum te zitten! In hoeverre heeft dutchALF hier ook daadwerkelijk aan bijgedragen? (Of zorgt het alleen maar voor leuke stapavondjes? ;)
markzor
Active DALF-er

Re: Hoe zijn jullie gegroeid het afgelopen half jaar?

Postby Jos » 20 Jun 2010, 10:11

Ik wil twee dingen met jullie delen die ik geleerd heb:

1. Echt waar, groei kost tijd en moeite en gaat niet vanzelf:

- Stap voor stap
- Op een structurele manier
- Aandacht gericht op wat goed gaat (hoe klein ook, alle successen)
- Over langere tijd (geduld)
- Gericht op acties

2. Je omgeving is cruciaal!

Teruggekomen van een prachtige reis, een nieuwe start maken. Op het gebied sociale relaties (andere woonplaats), werk (baan naast The Natural na afstuderen), en alle overige activiteiten. Ik ben dus weer bezig om 80% van m'n omgeving opnieuw in te richten (naast familie, huidige vriendengroepen en The Natural en DutchALF).

Ik heb gemerkt op het moment dat je dit niet hebt, je automatisch negatieve gedachten weer krijgt, je minder happy voelt, minder energie hebt en als je niet oppast in een negatieve spiraal terecht komt.

Conclusie: absolute cruciale aspecten die heel veel met elkaar te maken hebben :)

Ps: verder heb ik zooo veel geleerd tijdens mijn drie maanden durende reis door Zuid-Amerika, aanrader!
Jos
Lifestyle Coach

Postby Wesley » 20 Jun 2010, 15:17

x
Last edited by Wesley on 28 Oct 2010, 14:59, edited 1 time in total.
Wesley
Active DALF-er

Postby krazj » 07 Aug 2010, 18:34

Morgen komt een nieuw deel van mij :) Van het afgelopen half jaar.
krazj
Contributing DALF-er

Postby Morphs » 07 Aug 2010, 21:55

Het afgelopen half jaar moet ik verdelen in twee stukken. In het eerste stuk van zo'n 3 maanden was ik doelmatig bezig een aantal punten te verbeteren van het versieren en dit ging goed. Daarna kreeg ik een vriendinnetje, wat in totaal een relatie van 2,5 maanden is geweest.

Helaas kwam dat enkele weken terug ten einde, met name omdat we teveel bleken te verschillen en ik te weinig een echt goede klik voelde. Maar het was wel intens en ik heb er een hoop van opgestoken. Op relationeel heb ik o.a. nieuwe dingen over mezelf geleerd (wat ik belangrijk blijk te vinden). Echter had de hele situatie ook een aantal minder goede effecten op me (dat ik me bijvoorbeeld teveel probeerde aan te passen in de relatie). Dit heeft een aantal mind-dingen achtergelaten waar ik nu nog mee bezig ben..

Kortom, best veel gebeurd. Van een aantal dingen zal het 'groei-moment' later nog komen.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby ricky » 26 Oct 2010, 21:33

Transferable skills zijn de shit. De toepassing die ik gebruik is: jezelf afvragen wat je goed hebt gedaan in welk gebied en kijken of je dat kan implementeren op andere gebieden.

Mijn voorbeeld met basketbal:
ik werd beter in schieten en mijn focus was op mijn schiettechniek, en niet op het scoren.

Dus stel je wilt beter worden in sociaal zijn en aantrekkelijker worden. Dan suggereert mijn basketbal voorbeeld, dat het slim is om jezelf te beoordelen op wat je al kan en op wat je oefent en niet op hoeveel je scoort.
Dus,
Aantal coldapproaches tellen: ja
Aantal gekregen nummers tellen: nee
Aantal keer dat je je best deed om warm en positief over te komen tellen: ja
Aantal keer dat mensen positief op je reageerden tellen: nee
ricky
Active DALF-er

Postby Jerry » 27 Oct 2010, 11:17

krazj wrote:Morgen komt een nieuw deel van mij :) Van het afgelopen half jaar.

Wanneer komt het? :P

Mijn groei het afgelopen half jaar is heel simpel samen te vatten: ik heb meer ervaring gekregen op zoveel verschillende uitgebreide vlakken dat ik veel comfortabeler ben geworden met zo ontzettend veel dingen waar ik daarvoor moeilijk over deed.

Ik ben me eigenlijk vooral bewust geworden van de complexiteit van 'groei' op zich. Wat is GROEI? hoe definieer je groei tov simpelweg verandering en waar groei je naartoe?
Jerry
DutchALF Team

Postby krazj » 27 Oct 2010, 20:29

krazj wrote:Morgen komt een nieuw deel van mij :) Van het afgelopen half jaar.

fail, ik ga het nu typen.
krazj
Contributing DALF-er

Return to Doelen / Gameplan