DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Goede voornemens

Wat zijn je doelen, wat is jou plan. Deel het met ons en we kunnen je erbij helpen om je doelen aan te scherpen of je vragen te beantwoorden.

Goede voornemens

Postby Jerry » 06 Jan 2011, 11:37

Het valt me enorm op hoeveel mensen toch nog in het fabeltje van "goede voornemens" trappen.

Sinds oud en nieuw hoor ik van alle kanten van mensen die willen stoppen met slechte gewoontes of een ongezond leven leiden en die vervolgens de kalender pakken om een datum te prikken waarop zij dit willen gaan starten.

De grootste dooddoeners in mijn optiek zijn wel de "stoppen met roken" en "afvallen" voornemens. In mijn optiek hebben de mensen die hiermee op 1 januari willen starten niet genoeg motivatie om er daadwerkelijk werk van te maken, anders waren ze er namelijk mee begonnen op de dag waarop ze beseften dat ze dit vanaf 1 januari wilden gaan doen.
Het is eigenlijk best erg om van alle kanten te horen dat mensen deze slechte timing nemen om verandering in hun leven aan te brengen, iets waar wij hier op dit forum ook vaak mee bezig zijn.

Wat is jullie visie hierop? want het spuien van mijn ongezouten mening was niet de énige reden voor het aanmaken van dit topic ;)
Jerry
DutchALF Team

Re: Goede voornemens

Postby Morphs » 06 Jan 2011, 22:41

Inderdaad onzin. De enige reden dat mensen het doen is omdat ze er dan niet helemaal alleen voor staan op het moment dat je bijv. stopt met roken (hoewel je die andere stoppers misschien niet eens persoonlijk kent).

Goede voornemens heeft iedereen het hele jaar door en het lijkt me onnodig dat er een kalenderwisseling voor nodig is om dat werkelijk uit te voeren. Je kunt op ieder moment beginnen met je goede voornemens in uitvoer te brengen.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby fsidontknow » 07 Jan 2011, 10:13

Het is een leuk excuus om weer eens wat te vertellen te hebben. Zo waren er ook twee vrienden van me die gingen stoppen met roken op 1januari. Met een highfive werd dat bestempeld en elke keer wanneer er een sigaret werd opgestoken werd er tegen de ander gezegd "dat mag volgend jaar niet meer, he!". Verder werden er geen serieuze consequenties aangehangen en gister zag ik een van hun twee alweer roken(tot ergernis van zijn vriendin). ^^
fsidontknow
DutchALF Team

Postby iemandsland » 08 Jan 2011, 11:54

mee eens tot op heden...
mijn goede-voornemen-niet-volhouden is mijn goede voornemen voor dit jaar.
maar s misschien wta kort door de bocht.

Voornemens zijn bij vrienden en mij iig een fabeltje, of werken averechts (lekker fout, we doen het toch), of nog anders. In ieder geval geen succes v_v.

Las in een artikel dat 70% van de mensen hun goede voornemens vol weet te houden....of mijn omgeving is niet representatief, of de mensen uit het onderzoek gaven sociaal wenselijke antwoorden. (A)
iemandsland
DALF-er

Postby Lu Mallorca » 09 Jan 2011, 14:33

Moest meteen aan dit nummer denken

Link
Lu Mallorca
DALF-er

Postby fsidontknow » 09 Jan 2011, 16:54

Morgen is de drukste dag van je leven!
fsidontknow
DutchALF Team

Postby Jos » 09 Jan 2011, 17:32

70 % wisten het vol te houden volgens dat onderzoek. Geloof er niet zoveel van. Als gedragsverandering zo makkelijk zou zijn ;)

- Of de voornemens die genomen werden waren te makkelijk te bereiken
- Of het is helemaal totale onzin ;)

Als het gaat om bijv. eetgedrag veranderen, op het moment dat je leven zelf op het spel staat - dit wil zeggen, of je veranderd je eetpatroon, of je gaat binnen een half jaar dood omdat je lichaam het niet meer aankan - lukt het slechts 20% om te veranderen. 80% gaat dood!

Ik denk dat als het om goede voornemens gaat, nog geen 10% van de mensen het volhoudt.

Terug op Jerry zijn vraag. Ik denk dat het opzich goed is om goede voornemens te stellen. Alleen zie je natuurlijk wel dat het niet nodig is om te wachten tot oud & nieuw. Goed excuus om uit te stellen. je kunt op elk moment beginnen. Aan de andere kant, kan een stukje sociale druk rondom oud & nieuw (je vertelt het mensen, je hebt social support) wel helpen, beetje afhankelijk van hoe serieus mensen het nemen, hoeveel omgevingsmotivatie ze hebben en hoe serieus je het zelf neemt.

Groeten, Jos
Jos
Lifestyle Coach

Postby Jay-Em » 09 Jan 2011, 23:40

fsidontknow wrote:Morgen is de drukste dag van je leven!

LOL! :lol:

Ik zou er niet te negatief over denken, ieder moment is goed om te beginnen met je leven nog beter te maken, maar oud en nieuw speciaal! Vanwege dat het okee is om dingen te veranderen (het is geaccepteerd om voornemens te hebben), omdat je het kan verspreiden in je omgeving zoals Jos al noemt en ook omdat het toch een beetje als een schone lei voelt, zo'n nieuw jaar.

Dus het zijn geen magische pillen die voornemens, maar alle beetjes helpen en waarom niet de zee op gaan wanneer de wind de goede kant op waait ? :D
Jay-Em
Active DALF-er

Postby fsidontknow » 10 Jan 2011, 12:18

Jos wrote:Als het gaat om bijv. eetgedrag veranderen, op het moment dat je leven zelf op het spel staat - dit wil zeggen, of je veranderd je eetpatroon, of je gaat binnen een half jaar dood omdat je lichaam het niet meer aankan - lukt het slechts 20% om te veranderen. 80% gaat dood!

Ik vraag me af hoeveel % echt veranderd wanneer het hun eigen keuze is ipv wanneer het moet!
fsidontknow
DutchALF Team

Postby Jerry » 10 Jan 2011, 12:23

fsidontknow wrote:
Jos wrote:Als het gaat om bijv. eetgedrag veranderen, op het moment dat je leven zelf op het spel staat - dit wil zeggen, of je veranderd je eetpatroon, of je gaat binnen een half jaar dood omdat je lichaam het niet meer aankan - lukt het slechts 20% om te veranderen. 80% gaat dood!

Ik vraag me af hoeveel % echt veranderd wanneer het hun eigen keuze is ipv wanneer het moet!

Exact wat ik bedoelde, want als je überhaupt vanuit jezelf echt al wil veranderen doe je het op het moment dat je dit besef krijgt, en ga je het niet in de toekomst plannen.
Jerry
DutchALF Team

Next

Return to Doelen / Gameplan