DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

een jaar dalf: what's next?

Wat zijn je doelen, wat is jou plan. Deel het met ons en we kunnen je erbij helpen om je doelen aan te scherpen of je vragen te beantwoorden.

een jaar dalf: what's next?

Postby crashtest » 20 Aug 2011, 14:22

Zo, bijna een jaar actief op deze site.

Ik zal hier een kort overzicht geven wat ik allemaal heb bereikt, maar eerst kort inspelen op waar het nog (ernstig) te kort schiet. Daarna zal ik proberen te schetsen wat ik daar aan zal gaan doen. Ik houd het bij lijstjes want ik heb de meeste dingen al uitgebreid voorbij laten komen.

Failures:

- Ik heb te veel kansen laten liggen die voor het opraken.
- Ik weet heel vaak geen kansen te creeeren: ik houd mijzelf voor dat ik niets te melden heb, of dat het niet "gepast" is om zonder goed excuus een meisje aan te spreken.

Achievements:

- Ik heb veel meer kansen gekregen dan ik had verwacht (ook al liet ik ze liggen). En ik weet nu dat ze zeker vaak terug zullen komen.
- Ik weet dat verandering mogelijk is en besef mij dat het een functie is van hoeveel ik WIL bereiken in plaats van hoeveel ik kan. Ik zie er goed uit en heb een tof leven.
- Ik heb een aantal kansen wel weten te benutten.
- Aanspreken van vreemde meisjes lukt prima in een uitgaans context. Ik moet dan alleen wel een paar keer opwarmen, maar als ik me goed voel is dat zelfs niet eens nodig.
-

Wat nu:

Ik zal mij vooral moeten toeleggen op kansen benutten. Ik denk dat het een hele grote boost zou zijn voor mijn zelfvertrouwen als ik mij niet meer tegen laat houden door twijfel of het wel "hoort." Wat kan het mij eigenlijk schelen wat anderen denken? Ooit een wolf horen huilen omdat een hond naar hem blaft?
Daar ligt denk ik de sleutel tot tastbaar succes met vrouwen. Het gevolg voor mijn mindset en houding zou zijn dat ik meer abundance zal gaan uitstralen (zoals ik nu al meer ben ga doen) en dat ik overkom als iemand die weet waar hij mee bezig is in plaats van iemand die zoekt om erkenning van het andere geslacht.

Ik vind het heel lastig om een goed overzicht te geven in een post van het afgelopen jaar. Het kan zijn dat ik in de loop van de dagen deze post nog aanpas, als jullie dat niet erg vinden.
crashtest
DALF-er

Re: een jaar dalf: what's next?

Postby crashtest » 22 Aug 2011, 13:20

Update:

Ik besef me nu ineens wat een egocentrische hufter ik ben: ik vergat om jullie allemaal even hartelijk te bedanken voor jullie ondersteuning het afgelopen jaar! Het heeft mijn beeld van "the game" ontzettend veranderd.

Ik heb even een paar dagen lopen nadenken over deze post en ik denk dat ik nog iets belangrijks ben vergeten. De opvatting die mij het meeste tegen houd is de volgende: ik geloof stiekem dat als een meisje interesse toont, en ik op haar af zou stappen, dat ze dan ineens om slaat en overdreven kritisch zal zijn. Dus dat als ik niet de juiste dingen zeg en doe ik helemaal afgebrand zal worden of iets dergelijks. Dus kortom dat de interesse razendsnel omslaat.
In werkelijkheid gebeurt dat natuurlijk niet, tenzij je iets heel stoms doet.
Ik heb daarom de volgende "tactiek" in mijn hoofd die ik het volgende jaar wil ontwikkelen: keep it short and simple. Of anders gezegd: keep it simple, stupid!

Ze heeft toch immers al laten merken dat ze je eventueel wel leuk vind? Er zou toch geen demonisch plot zijn van alle vrouwen om je als een stel sirenen uit de Odyssee, alseers te verlokken en daarna keihard in de zeik te nemen door extreem kritisch te doen?

Ik ben er trouwens een aantal maanden terug wel achter gekomen waar die "bizarre" opvatting vandaan kwam. Vroeger kwam ik geregeld in een discotheek in de buurt (in Friesland) waar dit wel degelijk het geval was. Ik was daar een paar maanden terug weer om dj paul elstak te zien, en het was inderdaad zo dat veel meisje wegliepen zodra je ze aansprak, ook al keken ze eerst wel naar je. Ze werden dan vaak meegesleurd door hun vriendinnen. Sowieso kreeg ik heel sterk de indruk dat meisjes in de omgeving waar ik woonde er werkelijk op uit waren om hun sexualiteit als een soort demonisch machtsmiddel te gebruiken en zo zichzelf een bepaalde bitchy houding aan te geven.

Ik zal dus stappen moeten ondernemen om dit aloude, onderbewuste geloof weg te werken. Ik denk dat dat het beste lukt door er gewoon dom voor te gaan en dan keer op keer te ervaren dat het allemaal wel mee valt. Zoals ik in de thread afgewezen worden is awesome aangaf, stelt het allemaal vrij weinig voor. Maar ja, als je 15/16/17 bent ervaar je dat soort dingen natuurlijk heel anders.

Vrouwenbladen, hollywood, domme tiener-tv-programmas, al die dingen willen van dit hele proces een voorstelling maken alsof het de zeven werken van Heracles zijn. (sorry, ik ben in een mythologische bui vandaag) dat je extreem strakke moves moet hebben, of een gouden openingszin. Vrouwen doen hier zelf ook nog eens een schep boven op, want o wee als ze het beeld dat ze speciale prinsesjes zijn in duigen valt. Niets is minder waar. Het gaat er gewoon om dat je je op je gemak voelt, dat je goed in je vel zit en dat je een tof leven hebt.
crashtest
DALF-er

Postby 14b » 22 Aug 2011, 15:06

Goed initiatief en verhaal crashtest.

Ik realiseer me dat ik hier zelf ook iets langer dan een jaar zit nu. Misschien wordt het eens tijd dat ik ook zo'n stukje tik....

Als je een lijntje had naar jezelf een jaar geleden? Wat zou je jezelf dan vertellen? Wat is het belangrijkste wat je ontdekt hebt?

Ik vond dit een hele mooie
Vrouwenbladen, hollywood, domme tiener-tv-programmas, al die dingen willen van dit hele proces een voorstelling maken alsof het de zeven werken van Heracles zijn. (sorry, ik ben in een mythologische bui vandaag) dat je extreem strakke moves moet hebben, of een gouden openingszin. Vrouwen doen hier zelf ook nog eens een schep boven op, want o wee als ze het beeld dat ze speciale prinsesjes zijn in duigen valt. Niets is minder waar. Het gaat er gewoon om dat je je op je gemak voelt, dat je goed in je vel zit en dat je een tof leven hebt.

Ik ben er trouwens een aantal maanden terug wel achter gekomen waar die "bizarre" opvatting vandaan kwam. Vroeger kwam ik geregeld in een discotheek in de buurt (in Friesland) waar dit wel degelijk het geval was. Ik was daar een paar maanden terug weer om dj paul elstak te zien, en het was inderdaad zo dat veel meisje wegliepen zodra je ze aansprak, ook al keken ze eerst wel naar je. Ze werden dan vaak meegesleurd door hun vriendinnen. Sowieso kreeg ik heel sterk de indruk dat meisjes in de omgeving waar ik woonde er werkelijk op uit waren om hun sexualiteit als een soort demonisch machtsmiddel te gebruiken en zo zichzelf een bepaalde bitchy houding aan te geven.

Misschien betekent dat enkel dat de vrouwen waar je dit idee van kreeg een beetje een onvolwassen houding ten opzichte van seksualiteit hebben? Ze tellen bij wijze van spreken het aantal approaches als indicatie van hun "zelf waarde" maar zijn nog te schijterig om serieus te kijken naar wat een man te bieden heeft.

Ik vind het lastig om aan te nemen dat vrouwen in friesland contact gestoord zijn :P Maar ja, ik kom uit het zeeuws vlaamse de andere kant van het land, dus wat weet ik daar nou van :$
14b
DALF-er

Postby crashtest » 22 Aug 2011, 18:59

Thanks!
Als je een lijntje had naar jezelf een jaar geleden? Wat zou je jezelf dan vertellen? Wat is het belangrijkste wat je ontdekt hebt?

Vooral dat het niet belangrijk is wat je zegt en dat je daarom de avond best kunt beginnen met "hee hoe is het?" Op een gegeven moment rolt alles er zelf wel vanuit. En anders maar niet, dan probeer je het maar nog een keer. Het zal dan beter gaan. Zoiets :p

Misschien betekent dat enkel dat de vrouwen waar je dit idee van kreeg een beetje een onvolwassen houding ten opzichte van seksualiteit hebben? Ze tellen bij wijze van spreken het aantal approaches als indicatie van hun "zelf waarde" maar zijn nog te schijterig om serieus te kijken naar wat een man te bieden heeft.

Ik noemde ze vroeger wel spottend "preutse sletjes." Ze proberen een dellerig imago te hebben, maar tegelijkertijd doen ze helemaal niets. Wat ook mee telt is dat ze een fase hebben tot hun 20ste dat ze alles dat geen gel kapsel heeft als paria beschouwen. je moet voor hun op voetbal hebben, een kleurig shirt en van die glinsterende neger oorbelletjes oid. Kortom, ze zijn dom, angstig en close minded.

Maakt allemaal niet uit, ik woon nu in Groningen stad.
crashtest
DALF-er

Postby krazj » 22 Aug 2011, 19:05

In het begin liepen meiden ook vaak voor me weg, of ze wilde helemaal niet met me praten. Is iets waar je doorheen moet :) Mooi om te zien dat je zo actief bezig bent, ik herken veel dingen. Keep on pushing, je blijft veranderen, GEEF NIET OP!! Ik ben er nu 2 jaar mee bezig, en zit momenteel weer in een enorme shift! Keep it up!
krazj
Contributing DALF-er

Postby crashtest » 25 Aug 2011, 13:53

Thanks Krazj.

Ik moet denk ik maar duidelijke targets per avond maken. Dat heb ik een keer gedaan en dat werkte redelijk goed om als stok achter de deur te gebruiken. Dan gaat het om doelen als: "Deze avond 5 meisjes aan spreken." Het voordeel is dat als ik dat niet doe, ik het snel laat zitten en smoesjes ga verzinnen. Met zulke doelen in mijn hoofd kan ik mooi mijn eigen coach spelen.

Ik wil eigenlijk een soort standaard "formule" of "procedure" verzinnen die werkt om contact te leggen. Ik ben al een aardig eind gekomen door een beetje af te tasten wat kan en niet kan. En dat ligt dan gewoon in de orde van een opmerking maken over haar kleren of haar of gewoon vragen of ze het naar haar zin heeft. Allemaal zeer onschuldig, maar ik zie er blijkbaar nog wel tegen op dat ik daarna alsnog met mijn mond vol tanden sta.
Als ik mij goed voel op een avond dan zou ik mij daar gemakkelijk over heen moeten kunnen zetten. Vandaar dat ik denk ik vooral veel moet proberen in plaats van te wachten totdat ik een geniale ingeving heb.

Waar ik verder nog aan wil werken is meisjes versieren terwijl ik aan het dansen ben. Ik kan aardig goed dansen, (mede door naar hele technische muziek te luisteren, goed voor je ritmegevoel). Je laat dan gelijk zien dat je veel zelfvertrouwen hebt. Maar ik vind het toch lastig om de overgang te maken van zelf dansen naar met haar dansen. Sommige meisjes willen gelijk schuren, anderen zijn een wereld subtieler.
crashtest
DALF-er

Postby fsidontknow » 26 Aug 2011, 12:10

Goed bezig. Probeer er niet teveel focus op te leggen, maar gewoon fun te hebben! Er bestaat geen succesformule, elke avond (meisje) is anders. :)
fsidontknow
DutchALF Team

Postby Morphs » 26 Aug 2011, 22:43

crashtest wrote:Ik moet denk ik maar duidelijke targets per avond maken. Dat heb ik een keer gedaan en dat werkte redelijk goed om als stok achter de deur te gebruiken.

Dit kan inderdaad wel goed werken. Ik heb zelf eens een excel sheet gemaakt met approach-targets. Ik heb er hem uiteindelijk maar één of twee keer echt ingevuld, maar het waren wel avonden met veel approaches. Het maakt niet zozeer uit wat je precies gebruikt of doet zolang het je maar helpt.

Wees niet bang om dit enigszins methodisch aan te pakken. Je wilt op dit moment een vaardigheid ontwikkelen en dat gaat altijd het best als je veel en met wat structuur oefent. Zodra het makkelijker gaat komt het plezier er vanzelf bij!

Waar ik verder nog aan wil werken is meisjes versieren terwijl ik aan het dansen ben. Ik kan aardig goed dansen, (mede door naar hele technische muziek te luisteren, goed voor je ritmegevoel). Je laat dan gelijk zien dat je veel zelfvertrouwen hebt. Maar ik vind het toch lastig om de overgang te maken van zelf dansen naar met haar dansen. Sommige meisjes willen gelijk schuren, anderen zijn een wereld subtieler.

Je had bij m'n workshop moeten zijn ^^ Maar het is echt niet moeilijk. Als je kunt dansen dan zijn de stappen vrij simpel: met haar dansen zonder elkaar aan te raken -> dansen waarbij je haar een beetje ronddraait, beetje grappen uithaalt (om de beurt 'stoer' dansen, etc. elkaar aan het lachen maken) -> af en toe close 'grinden' en weer los -> overwegend close dansen en uiteindelijk dansend zoenen. Er is weinig natuurlijker dan zoenen terwijl je tegen elkaar aan geplakt samen op de dansvloer beweegt ^^ Je kunt stappen overslaan, kwestie van aanvoelen en kijken hoe ze reageert.

Bij mij komt dansen veelvuldig terug als ik een dame versier. Het is gewoon te leuk en het voelt gewoon goed.. in Nederland doen weinig gasten het... doe er je voordeel mee.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby crashtest » 27 Aug 2011, 17:55

O dus je gaat gewoon voor haar staan en met haar dansen? Dat heeft zeker veel voordelen ja, als je merkt dat ze het niet leuk vind is het een stuk minder pijnlijk, je draait je gewoon om en gaat verder met dansen. Dat ga ik zeker vaker doen.
crashtest
DALF-er

Postby crashtest » 05 Sep 2011, 12:07

Nog een update:

Om het forum toch wat levend te houden zal ik nog iets met jullie delen.

Ik merkte de afgelopen weken, en nu de colleges weer begonnen zijn al helemaal dat ik ontzettend veel verborgen onzekerheid ben kwijtgeraakt. Het maakt nu allemaal niets meer uit. Ik merkte dat ik vorig jaar (en de tijd daarvoor natuurlijk nog vele malen meer) vooral opzoek was naar bevestiging. "Ben ik het wel waard?" Als ik nu rond loop over straat en dergelijke ben ik dat niet meer. Ik weet wat ik waard ben en ik hoef niet aan anderen te
"vragen" om dit te bevestigen door aandacht te zoeken. Dit draait mijn flirt gedrag 180 graden om.
Als ik nu toevallig een vrouw aankijk en ze stelt dat niet op prijs, gebeurt helemaal niets met mijn gezichstuitdrukking of houding. Vroeger kon je waarschijnlijk duidelijk zien dat ik "kut" dacht en dan haar maar probeerde te negeren. Ik draai mijn hoofd nu een klein beetje zodat ik haar niet meer aan kijk maar durf het daarna gewoon nog een keer te doen. Niets aan de hand. Die omschrijving van hoe het eerder zat was natuurlij overdreven, maar ik denk dat de boodschap wel duidelijk is.
Nu hoop ik natuurlijk dat dit mij helpt eerder te gaan aproachen, maar ik ben helaas nog niet goed op stap geweest sinds de zomervakantie begon. Ook dat maakt me niet zo bijster veel meer uit, vorig jaar dacht ik de hele tijd "ik moet dan en dan bezig." NU denk ik:"Goh laat ik dan en dan lekker bezig gaan, lachen man."

Ik ben alleen wel bang dat dit op een avond zelf omslaat en ik weer in mijn oude gedrag blijf hangen. Dus dat ik smoesjes verzin.
crashtest
DALF-er

Return to Doelen / Gameplan