DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Doelgerichte, bewuste groei: Wie durft de stap te nemen?

Wat zijn je doelen, wat is jou plan. Deel het met ons en we kunnen je erbij helpen om je doelen aan te scherpen of je vragen te beantwoorden.

Doelgerichte, bewuste groei: Wie durft de stap te nemen?

Postby judha » 29 Sep 2010, 12:43

Ik ben nu bijna drie jaar bekend met deze "Pick-Up" beweging. Dat wil zeggen, ik weet nu al drie jaar dat je je op het gebied met vrouwen en daten kunt ontwikkelen en dit zelf in de hand hebt. In die tijd heb ik veel meegemaakt en ben ik tot veel nieuwe inzichten gekomen. Mijn wereldbeeld is sterk veranderd en ik zie veel ontwikkeling bij mezelf. Maar iets dat me al een tijdje dwars zit is dat deze ontwikkeling grotendeels vanzelf ging. Ik heb nooit echt de touwtjes in handen genomen en mijn ontwikkeling gestuurd. Daar wil ik nu verandering in brengen.

Ik ben nu wakker en me bewust van dit probleem in mijn leven. De knop is om, en ik zal me altijd blijven ontwikkelen. Een voorwerp in beweging zal die beweging voortzetten. Maar ik ben niet tevreden met de snelheid van deze ontwikkeling. Ik denk dat ik mezelf sneller kan ontwikkelen als ik bewuste controle over mijn ontwikkeling neem. Ik wil niet langer vooruit struikelen, maar ik wil zelf doelgericht stappen voorwaarts zetten.

Dit wil ik doen door op bewuste momenten doelen voor mezelf te stellen, mezelf hieraan te houden en daarna deze acties te evalueren en eventueel de doelen aan te passen. Ik wil dus mijn interne motivatie tijdelijk omzetten in externe motivatie (en validatie), om deze later weer te integreren.

Waarom? Er zijn momenten dat ik me heel bewust ben van wat ik nu echt belangrijk vind en wil bereiken in dit leven. Op die momenten zie ik duidelijk voor me wat ik wil wil bereiken en welke stappen ik moet ondernemen om daar te komen. Op deze momenten van puurheid heb ik er alles voor over om dat te doen. Deze momenten van echte helderheid zijn echter heel zeldzaam. Het grootste gedeelte van de tijd ben ik maar half bewust en sukkel ik voort in routine en onbewuste sleur. Wanneer ik dan dus op het punt aankom dat ik deze stappen moet ondernemen, laat ik me afleiden door andere factoren en mijn zwakkere zelfbewustzijn. Ik moet dus een stok achter de deur hebben om mezelf te pushen door momenten dat ik niet zo helder ben, en angsten, onzekerheden en andere factoren me beïnvloeden.

De beste manier om dit te doen is denk ik door dit met anderen te doen. Door echte lotgenoten te vinden, die dezelfde doelen voor ogen hebben en bereid zijn om er echt voor te gaan. Die er alles voor over hebben om ook te groeien en dwars door deze angsten en onzekerheden heen durven te breken. Die zien hoe belangrijk dit onderdeel in hun leven is en dit echt onder de knie willen krijgen. En daar alles voor over hebben. Die eerlijk willen zijn tegen zichzelf en niet langer genoegen nemen met hun tweederangs gedrag. Mensen die het beste uit hun leven willen halen en daar best even hard voor zichzelf voor willen zijn. Zo kun je elkaar pushen om door te zetten wanneer het nodig is. Daarnaast krijg je echt een goede band met elkaar en heb je een leuke tijd terwijl je je doelgericht ontwikkelt. Synergie, 2+2=5. Ik ben op zoek naar mensen die dit met mij willen doen. Die de stap willen zetten naar pure, bewuste groei. Naar hardcore persoonlijke ontwikkeling.

Ik heb veel toffe jongens leren kennen hier op DALF. Stuk voor stuk aardige gasten, die ieder op zijn eigen manier dit aspect van hun leven aan willen pakken. Ik heb hier voor het eerst echt over dit aspect van mijn leven kunnen praten en ik ben ontzettend blij dat dat kan. Maar wat me opvalt is dat het meestal bij praten blijft. Gezellig, ongedwongen met elkaar optrekken en hierover praten. Een vriendengroep. Ik ben nog niemand tegengekomen die systematisch en doelbewust stappen zet om dit aspect van hun leven ècht onder controle te krijgen, althans, dit is niet met mij gedeeld. Terwijl dit zo mooi kan zijn. Een groep vrienden, die samen eraan werkt om te zorgen dat zij zichzelf en elkaar helpen om dit deel van hun leven in orde te brengen. Een toegewijde Mastermind group of Reference group. Een "Community" zoals die ooit bedoeld was.

Hoe ik het ook wend of keer, sociale relaties en relaties met vrouwen zullen nu eenmaal altijd een groot onderdeel zijn van mijn leven. Het beïnvloed vrijwel elk aspect van mijn leven en het heeft een zeker greep op me. Ik kan er dan ook niet omheen om me op dit gebied te ontwikkelen. Als ik kijk hoeveel tijd ik spendeer aan studie of sport of wat dan ook en het relatieve belang daarvan naast het belang van vrouwen en sociale relaties leg, kom ik tot de conclusie dat het niet meer dan logisch is om ook op dat vlak er bewust tijd aan te spenderen.

Ik heb jullie ontmoet. Ik heb jullie introductieposts gelezen. Ik heb met jullie gepraat. Ik weet dat er mensen onder jullie zijn die diep van binnen deze stap willen maken. Op het moment dat je een topic aanmaakt waarin je jezelf introduceert en op "Submit" klikt, erken je dat er iets ontbreekt op dit vlak in je leven en geef je toe dat je hier echt genoeg van hebt en er echt aan wilt werken. Denk terug aan dat moment van echt bewustzijn en voel weer die interne drive om alles te doen om hieraan te werken.

Wie is er dus bereid om hier samen met mij systematisch en doelgericht aan te gaan werken? Wie wil de noodzakelijke stappen ondernemen om dit onder de knie te krijgen? Het leven is bedoeld om te leven. Alles in het leven dat echt iets waard is, kost moeite. Moed is niet gebrek aan angst, maar de angst voelen en tòch te doen wat goed is. Ik wil die stap zetten. Ik accepteer niet langer tweederangs gedrag van mezelf.

Zie dit topic niet als een aanval op dit forum of leden op dit forum. Zie dit als een uitnodiging om doelgerichte stappen te zetten. Ik heb veel leuke ideeën om dit te doen en kan niet wachten om hier met mensen mee aan de slag te gaan. :)
judha
Active DALF-er

Re: Doelgerichte, bewuste groei: Wie durft de stap te nemen?

Postby Daddy Cool » 29 Sep 2010, 14:47

Ik ben benieuwd wat je doelen dan zijn. Ik ben ook altijd nog bezig om mij bewust op verschillende vlakken te ontwikkelen. Misschien kunnen we elkaar daarin allemaal ondersteunen zoals je zegt. Handig lijkt het me om te noemen waarop je echt wil verbeteren. Zodat mensen kunnen kijken of ze ook interesse in dat onderwerp hebben.
Daddy Cool
Approach Coach

Postby Ruben » 29 Sep 2010, 14:47

Leuke en interessante post! Het is inderdaad heel belangrijk samen met andere hier aan te werken.

Ik ben de afgelopen twee jaar zeer bewust bezig geweest met mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik denk ook zeker dat er meerdere op het forum zijn die dat hebben gedaan. In hoeverre verwacht je dit geheel samen te doen? Heeft niet iedereen andere gebieden waarop ze willen groeien? Andere interesses? en vooral andere doelen?

Je kan dit in mijn optiek samen doen door met iemand of meerdere regelmatig over te praten. Creëer dus de juiste omgeving, die jou ook van feedback voorziet: http://www.thenatural.nl/nieuws/nieuwsbericht/Feedback.html
Hierbij is vooral belangrijk je doelen kenbaar te maken aan anderen. Hang er ook een consequentie aan vast als je iets niet hebt gedaan, en vertel andere het ook (bijv. Ik maak 50 euro naar je over / was je auto wanneer ik dit doel niet heb behaald). Wanneer je met iemand een zelfde doel hebt (bijv. gespierd lichaam) dan kan je samen naar de sportschool. Heb je met weer iemand anders het doel af te studeren, dan kan je dat weer met een ander persoon doen die dezelfde studie doet met hetzelfde doel. Door met de juiste mensen om te gaan en dus de juiste omgeving, met dezelfde doelen en interesses heb ik heel veel doelen behaald en ben ik enorm gegroeid op alle gebieden in het leven. Nogmaals, zeer goede en hele belangrijke post Judha!
Ruben
DutchALF Team

Postby judha » 29 Sep 2010, 15:26

Daddy Cool wrote:Ik ben benieuwd wat je doelen dan zijn. Ik ben ook altijd nog bezig om mij bewust op verschillende vlakken te ontwikkelen. Misschien kunnen we elkaar daarin allemaal ondersteunen zoals je zegt. Handig lijkt het me om te noemen waarop je echt wil verbeteren. Zodat mensen kunnen kijken of ze ook interesse in dat onderwerp hebben.

Ik wil me ontwikkelen in alle aspecten van mijn leven. Studie, Sport, Financieel, Emotioneel, Sociaal en met vrouwen, om maar een paar dingen op te noemen. Ik wil een sfeer van wederzijdse stimulatie creëren waarin je elkaar pusht en verantwoordelijk houdt om naar nieuwe niveau's te groeien. Een stok achter de deur.

Wat ik met name met mensen op dit forum wil doen is op het gebied van vrouwen vooruitgang boeken. Dat is uiteindelijk de bindende factor die mensen hier naar elkaar toe trekt en waar we allemaal mee bezig zijn. Het is nu eenmaal een feit dat dit sterk gecorreleerd is met ontwikkeling op andere vlakken in je leven, dus deze zullen daar ook logischerwijs bij komen kijken. Maar de primaire focus moet zijn om effectiever om te gaan met vrouwen en sociale relaties. Whatever it takes. Wat daar dan ook voor nodig is.
Ruben wrote: In hoeverre verwacht je dit geheel samen te doen? Heeft niet iedereen andere gebieden waarop ze willen groeien? Andere interesses? en vooral andere doelen?

Daarom is het als eerste belangrijk om mensen te vinden met wie ik een klik heb op dit vlak. Die op dezelfde manier naar dit probleem kijken en eraan willen werken. De praktische manier waarop dit zal gebeuren komt in de buurt bij wat jijzelf omschrijft.

Groei is een lange termijnproces. Ik wil dus doorspreken waar iedereen zich op welke vlakken wil ontwikkelen, waar iedereen nu staat op die punten, waar ze willen zijn en hoe we daar gaan komen. Dan ontwikkel je samen stappen om te ondernemen om daar te komen. Je houdt elkaar verantwoordelijk (bijv. door consequenties eraan te verbinden). Je pusht elkaar door de moeilijke struikelblokken heen waar je normaal op zou geven.

Uiteindelijk gaat het er om om een stimulerende omgeving voor groei te ontwikkeling. Om een groepje mannen te hebben die samen doelgericht bezig zijn om hun doelen te bereiken. Mannen die geen smoesjes of excuses van elkaar accepteren, maar elkaar dwingen hun doelen ook te halen. Het is dan ook de bedoeling om regelmatig te meeten en het een en ander door te spreken.

Hierbij is het van belang dat je eerlijk bent, echt aan jezelf wilt werken en bereid bent open te staan voor verandering en nieuwe stappen te ondernemen. De praktische uitvoering hiervan is op maat gemaakt. Je moet alleen ècht willen doen wat nodig is om te groeien. Wie is hiertoe bereid en wil met mij hieraan werken?

Op de korte termijn denk ik dat heel bruikbaar is voor mijn eigen ontwikkeling. Op de lange termijn denk ik dat dit ook veel toekomst biedt voor DALF zelf en al haar leden. Als er uiteindelijk een cultuur ontstaat waarbij deze vorm van broederschap de norm is, denk ik dat dit de potentie heeft om veel mensen te laten groeien.
judha
Active DALF-er

Postby fsidontknow » 29 Sep 2010, 15:40

Verandering gaat stapje voor stapje. Je hersenen veranderen maar een heel klein beetje elke dag, plotselinge veranderingen komen niet vaak voor. Verandering is dus mogelijk, maar moeilijk.

Als je wilt groeien, beter wilt worden, is dit een lang proces van kleine stapjes, die samen een groot resultaat leveren. Het werken aan vaardigheden, je levensstijl, je zelfvertrouwen en je geest zorgen over tijd dat je een steeds sterker en uitgekristaliseerd persoon wordt. Het kan dus zijn dat je al vooruit gaat, maar ik lees in je post dat je het niet snel genoeg vindt gaan. Een workshop heeft bij mij een boost gegeven om sneller resultaat te krijgen. Daarbij heb ik ook hulp gehad van DALFers wat erg belangrijk was. Elkaar stimuleren is erg krachtig

Ook is het belangrijk dat je iets doet met hetgene dat je leert/leest/ziet. (http://www.thenatural.nl/nieuws/nieuwsb ... leren.html)

Succes!
fsidontknow
DutchALF Team

Postby Trendsetter » 29 Sep 2010, 21:44

Een goede en eerlijke post.
Alleen blijft groei denk ik lastig om in een stappenplan vast te leggen. Bewust groeien gaat zeker met vallen en opstaan. Ik denk persoonlijk ook wel dat men dit in het algemeenbewuster kan doen, waaronder ik zeker mijzelf schaar.

Alleen zoals Ruben zei liggen de accenten en doelen bij ieder persoon weer anders. Iedereen zou wellicht bepaalde doelen kenbaar moeten maken en daar bepaalde consequenties aan moeten verbinden of iemand als klankbord gebruiken. In het verleden heb ik dit wel gedaan op bepaalde gebieden, maar nu ik er over nadenk ben ik op veel terreinen al een tijd niet meer bezig geweest met (bewust) groei.
Ik ben zelf de laatste drie weken bezig geweest met een stappenplan, maar die was op teveel aspecten van mijn leven gefocused en iets wat overambitieus, dus als ik mijn priorteiten weer op orde heb zal ik hem hier gaan posten.

Ben wel benieuwd wat voor concrete ideeen jij hebt om dit te bewerkstelligen en wat jouw doelen dan zijn.
Trendsetter
Active DALF-er

Postby Wesley » 29 Sep 2010, 22:31

Hey judha,

Enige maanden geleden heb ik jou leren kennen, je kwam een keer mee met Frank.
Altijd gezellig, gezellige joviale jongen. Waarbij zijn beeld van de wereld voornamelijk gevormd was door het lezen van boeken, heel fascinerend, vooral de uitgesproken mening die je hierdoor had en waarvoor ik je zeker nog tot op de dag van vandaag respecteer.

Ik geloof dat als je een doelgerichte, bewuste groei wilt doormaken dit op één methode gaat. Ik heb recentelijk (2 weken terug) met iemand gesproken die deze vorm heeft gekozen. Hij heeft zichzelf doelen gesteld en daarvoor ALLES opgegeven. Zichzelf los gekoppeld van de sociale matrix waarin wij allemaal participeren om zo onze voorzieningen te krijgen. Deze jonge man (onze leeftijd) heeft ervoor gekozen een baan van €125.000,- per jaar als off-shore engineer te weigeren dit omdat hij bezig was met het behalen van zijn doelen en op de STRAAT leefde. Ik heb onwijs veel respect voor deze jongen, spreek hem nog steeds en ga hem binnenkort opzoeken.

Geïnspireerd door dit soort mensen kan ik dus zeggen dat als je WIL veranderen en je wilt dit doelgericht en binnen een meetbaar gesteld termijn, dan zul je alles wat je hebt moeten laten varen. Nu vind ik bovenstaande wijze radicaal en extreem. Maar hoe bereid ben jij bijvoorbeeld om je ouders goed de waarheid te vertellen? Of iemand anders... waar je veel van houd en je bewust bent van de pijn die het gaat veroorzaken. Maar je weet ook dat dit een belemmering in je groeiproces is.

Ik heb nu ongeveer één maand geleden dit gesprek gevoerd. Dit heeft hemel en aarde bewogen. Ik merk echter wel dat ik hierdoor verder ben gekomen. Dit omdat mij totaal loskoppelen van de sociale matrix niet realistisch leek en sowieso met mijn materialistische wensen patroon niet mogelijk is.

Hoop dat ik mijn steentje aan jou verdere reis via deze wijze kan bijdragen,

Het gaat je goed,

-- WS
Wesley
Active DALF-er

Postby Teaser » 30 Sep 2010, 11:25

Judha, je post doet mij eerlijk gezegd een beetje denken aan de valkuil (quick fixes) waar Jos voor waarschuwt. Dat je IETS zou moeten kunnen in ZOVEEL tijd. Misschien werkt het voor jou, daar kom je alleen achter door het te proberen.

Ik van mijn kant heb eigenlijk niet meer omgekeken naar mijn doelen en gameplan in dit forum. En het voelt geweldig. Ik kan doelen gaan bereiken en doe het lekker in mijn eigen tempo. Ik geniet van het doen. Als ik mezelf zou opleggen om IETS in ZOVEEL tijd te kunnen zou ik mezelf aan maar frusteren. Dat is vervelend en brengt je niet dichterbij een doel.

De belangrijkste lessen die ik heb geleerd in de afgelopen maanden is: durf op je smoel te gaan. Net zoals ik gisteren tig keer deed tijdens mijn eerste ervaring met wakeboarden. Het was leuk om op mijn smoel te gaan en dat ging soms vet hard :-P

Maar het ging ook steeds iets beter.. en toen weer even helemaal mis. Maar op een bepaald moment had ik de smaak te pakken. Binnen twee uur had ik een heel rondje gevarenn! (A)

Als je dat soort dingen blijft (en nieuwe uitproberen) doen op een ontspannen en ongedwongen manier, dan merk je vanzelf groei.. is mijn overtuiging.

Link
Teaser
Active DALF-er

Postby Trendsetter » 30 Sep 2010, 11:30

Wakeboarden vet!! Je bent wel actief op het water met dat kitesurfen en wakeboarden. Wil het ook wel een keer proberen.

Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt tussen de visie van Juddha en Teaser, althans zoals ik het zie. Teveel gefixeerd met doelen leidt tot verstarring en tunnelvisie en neemt het plezier weg, te weinig focus en te bewust leer leidt wellicht tot een te trage leercurve.
Zoals het met alles in het leven is het gewoon de juiste balans zoeken, waar jij je prettig bij voelt en het meest effectief is.
Trendsetter
Active DALF-er

Postby judha » 30 Sep 2010, 12:30

fsidontknow wrote:Verandering gaat stapje voor stapje. Je hersenen veranderen maar een heel klein beetje elke dag, plotselinge veranderingen komen niet vaak voor. Verandering is dus mogelijk, maar moeilijk.

Daarom wil ik me systematisch blootstellen aan groei op de lange termijn. Zorgen dat alle impulsen in mijn leven een positieve bijdrage leveren aan mijn groei.
fsidontknow wrote:Elkaar stimuleren is erg krachtig.
Ook is het belangrijk dat je iets doet met hetgene dat je leert/leest/ziet.

Dat is dus exact wat ik wil doen. Elkaar stimuleren. Geen bullshit pikken van elkaar. Actie ondernemen om te groeien.
Trendsetter wrote:Alleen blijft groei denk ik lastig om in een stappenplan vast te leggen. Bewust groeien gaat zeker met vallen en opstaan.

Eens. Het gaat er niet om hoe vak je valt, maar hoe snel je weer opstaat. Daarom wil ik per keer kijken waar ik aan wil werken, actie ondernemen door eraan te werken en daarna evalueren om te kijken wat goed/fout ging. Vervolgens begin je weer vooraan.
Trendsetter wrote:Ik ben zelf de laatste drie weken bezig geweest met een stappenplan, maar die was op teveel aspecten van mijn leven gefocused en iets wat overambitieus, dus als ik mijn priorteiten weer op orde heb zal ik hem hier gaan posten.

Ik ken je probleem. Ik stelde ook altijd veel te ambitieuze en brede plannen op, waardoor het kaartenhuis vervolgens weer in elkaar donderde. Dat wil ik niet meer. Post ze graag. Misschien is dit ook iets voor jou.
Trendsetter wrote:Ben wel benieuwd wat voor concrete ideeen jij hebt om dit te bewerkstelligen en wat jouw doelen dan zijn.

Ik heb heel veel ideeën. Een middag naar een vreemde stad gaan en de hele middag mensen (en leuke meisjes) aanspreken. Mentale blokkades, probleempunten en breekpunten opzoeken. Elkaar to-do-lists toesturen en consequenties eraan verbinden als iemand ze niet haalt. In een grote supermarkt gesprekken aanknopen met vrouwen. En nog veel meer. Mijn specifieke doelen zijn te breed en divers om nu op te noemen. Ik wil me hiermee (met name) op vrouwen richten, andere aspecten van je leven zijn hier logischerwijs aan verbonden.
Wesley wrote:Hoop dat ik mijn steentje aan jou verdere reis via deze wijze kan bijdragen

Dank je. Ik kan me niet echt in je post vinden, op één ding na. Het gaat er juist om dat je alles op het spel wilt zetten. Dan doel ik met name op je identiteitsbeeld, angsten, verwachten en sociale probleempunten. Ik wil me koste wat kost ontwikkelen. Whatever it takes. Dat staat centraal in de ontwikkeling.
Teaser wrote:Judha, je post doet mij eerlijk gezegd een beetje denken aan de valkuil (quick fixes) waar Jos voor waarschuwt. Dat je IETS zou moeten kunnen in ZOVEEL tijd.

Juist niet denk ik. Quick fixes kenmerken zich door een probleem snel op te lossen zonder de moeite erin te steken. Een magische pil slikken en het probleem is weg. Ik wil er hard en gestructureerd aan werken. Het is heel confronterend, maar wel het pure pad van zelfontwikkeling. Ik kijk juist niet naar de korte termijn, maar ik wil dit zolang doen als nodig is, op de lange termijn dus. Whatever it takes. Ik blijf net zolang doorgaan tot ik ben waar ik wil zijn. Dat lijkt me juist geen Quick Fix.
Teaser wrote:Ik van mijn kant heb eigenlijk niet meer omgekeken naar mijn doelen en gameplan in dit forum. En het voelt geweldig. Ik kan doelen gaan bereiken en doe het lekker in mijn eigen tempo.

Dit heb ik ook een tijd gedaan en voelt inderdaad heel ongedwongen en vrij. Maar dat gaat ten koste van mijn ontwikkeling. Ik merk dat ik dan snel genoegen neem met mindere resultaten, terwijl ik het daar diep van binnen niet mee eens ben. De valkuil is dan dat ik me nooit zal blijven ontwikkelen, maar zal stagneren op een acceptabel niveau. Ik wil niet dat mijn leven acceptabel is. Ik wil dat ik eruit haal wat erin zit.
Teaser wrote:De belangrijkste lessen die ik heb geleerd in de afgelopen maanden is: durf op je smoel te gaan.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Durf te vallen en op je bek te gaan. Het gaat er niet om hoe vaak je valt, maar hoe snel je weer opstaat. Dus ik wil situaties creëren waarin ik heel vaak op mijn smoel zal gaan en vervolgens weer op sta. Op die manier faciliteer je groei pas ècht.
Teaser wrote:Als je dat soort dingen blijft (en nieuwe uitproberen) doen op een ontspannen en ongedwongen manier, dan merk je vanzelf groei.

Ik heb zelf gemerkt dat ik dit, als het ongedwongen is, haast niet doe. Ik zal terugvallen in mijn comfortzone en mezelf vermaken, maar niet bewust groeien. Kijk naar afgelopen zaterdag, Off Corso. Heeft een van jullie nou echt iets gedaan om uit je comfortzone te stappen en te groeien? Eerlijk?
Trendsetter wrote:Teveel gefixeerd met doelen leidt tot verstarring en tunnelvisie en neemt het plezier weg, te weinig focus en te bewust leer leidt wellicht tot een te trage leercurve.

Daarom wil ik het ook niet teveel doen. Ik wil enkele momenten in de week er bewust en gestructureerd mee bezig zijn, en de rest van de tijd gewoon ongedwongen mijn ding doen. Dat is volgens mij voldoende om bewust en gestructureerd te groeien.

Het punt is niet dat ik niet groei, dat doe ik namelijk wel. Maar dit is nog makkelijke groei, die redelijk vanzelf komt. Het gaat erom dat ik dit proces versnel en effectiever maak. Ik wil door sociale angsten en "sticking points" heen breken. De enige manier om dat ècht te doen is met de harde hand.

Ik ben dus op zoek naar mensen die dit met mij willen doen en er een deel van hun tijd aan willen besteden omer serieus mee bezig te zijn. Maar tijdens die tijd er dan ook vol voor gaan, eerlijk te zijn tegen jezelf en angsten onder ogen te zien. No strings attached, ik wil er niks aan verdienen. Ik denk dat dit heel leuk, confronterend, spannend, avontuurlijk en vervullend gaat zijn.

Wie voelt er iets voor om samen met mij hieraan te werken?
judha
Active DALF-er

Next

Return to Doelen / Gameplan