DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

doelen van Cath

Wat zijn je doelen, wat is jou plan. Deel het met ons en we kunnen je erbij helpen om je doelen aan te scherpen of je vragen te beantwoorden.

doelen van Cath

Postby iemandsland » 17 Dec 2010, 21:16

Het is een mooie avond.

Algemene doelen:

1. rijbewijs voor eind 2011
actieplan: autorijlessen, gaat naar wens

2. 'herintreden' ;) na 2 jaar er tussenuit. Aanvullend doel: functie die ik duurzaam parttime kan handhaven (mocht er ooit in een nieuwe relatie nog een kindje komen) en voldoende inkomsten genereert om een heel gezin te onderhouden (ik zat in project management, betaalt goed, maar fulltime >_< )
actieplan: kennis up to date -> zelfstudie schema aan het volgen, netwerk laten weten dat ik 'terug' ben, zzp kennis opdoen, netwerk uitbreiden, uwv inschakelen opstart eigen bedrijf?, website bouwen?, solliciteren danwel acquireren. tijdspanne 1 a 1 1/2 jaar.

3. nieuwe woning
actieplan: urgentie aangevraagd, bezwaar indien afgewezen, goede afspraken over huidige koopwoning en verblijf daarin, ondertussen leuke dingen bedenken voor de inrichting van woning.

Persoonlijke Groei Doelen:

4. bewustwording en de vrijheid die ervijhoort
actieplan: ervaringen halen uit activiteiten, die delen met personen die hetzelfde in het leven staan, doen wat 'eng' lijkt, maar het niet is

5. nieuwe spannende dingen blijven doen (comfortzone opschroeven)
actieplan a. improtheater b. blijven leren kiteboarden c. sta open voor coole suggesties

6. verlicht zijn ooit
actieplan: is tegenstrijdig aan verlicht zijn :lol:

Sportieve doelen:

6. minimaal 3x per week blijven sporten
actieplan: squash partner vinden, blijven tennisen deze winter, oplossing vinden qua oppas dochter tijdens kiteboarden.

7. kiten bijhouden en opvoeren
actieplan: iemand vinden om mee te kiten! vreemden aanspreken?

8. quadskating (rolschaatsen rolschaatsdisco) wil ik weer doen
actieplan: niet nu, te druk, maar over 6 maanden kijken wat mogelijk is. conditie op peil houden.

verder ben ik compleet uit mijn comfortzone op het moment:
oude situatie: partner, thuismama, woning, financieel warmpjes en persoonlijke groei en uitdaging 0
nieuwe situatie: alleen, werkend, huis onbekend, financieel onzeker, persoonlijke groei en uitdaging 100
blij met nieuwe situatie.

ah dan heb ik een laatste:
9. partner die enigszins hetzelfde staat in het leven, veilig en een haven wanneer nodig (je kan van elkaar op aan altijd) en wederzijds stimulerend in elkaars doelen zo veel als kan en met alle geoorloofde middelen. Ik weet wie... maar het kan op het moment niet.
actieplan: geen voor nu, zijn beloop proberen te laten is al moeilijk genoeg...eerst maar eens 1 t/m 8

Feedback, tips jullie eigen ervaringen en stimulans heel graag!

groet&
Cath.
iemandsland
DALF-er

Re: doelen van Cath

Postby Teaser » 18 Dec 2010, 11:40

Lollig, ik zie dat we even oud zijn en ook ik heb net mijn rijbewijs gehaald. Altijd zonder gekund en gewild, maar nu heb ik er direct toch veel profijt van. Succes met het halen ervan!

Kitesurfen ben ik afgelopen zomer met een vriend aan begonnen. En we kunnen het nog niet echt. Ik weet niet wat jouw vorderingen zijn, maar wij kwamen niet verder dan een paar meter. We kregen vervolgens het advies om eens te gaan wakeboarden. De waterstart daarbij is ongeveer hetzelfde maar makkelijker omdat je de kite niet hoeft te controleren. Wakeboarden konden we in ruim een uur (de basis dan). Helaas hebben we de vaardigheid nog niet bij het kitesurfen kunnen gebruiken. Maar als je nog nooit gewakeboard hebt raad ik aan om je dat eens te doen. Naast leerzaam is het natuurlijk ook leuk :) Qua kitesurfen met anderen? Ehmm.. hoe kun je uberhaupt in je eentje gaan? Je hebt toch anderen nodig om de vlieger op te laten? Ik zou gewoon inderdaad mensen aanspreken. Ik heb bijna alleen maar relaxte en behulpzame mensen ontmoet.

Bij mijn squashcentrum hebben ze de zogeheten laddercompetitie. Je naam komt op een pyramidebord onderaan. Dan maak je een afspraak met iemand op dat niveau. Als je wint kom je dan hogerop. Misschien ben je al te goed hiervoor, maar het is een leuke manier om mensen te leren kennen (hoe kan ik dat weten, want ik heb zelf nooit laddercompetitie gedaan :P ) en je ontmoet dan vanzelf iemand die op jouw niveau speelt. Weet niet of ze dit systeem hebben bij jouw centrum, maar je zou eens kunnen informeren :)

Ik vind je overigens enigszins mysterieus over de 'man van je dromen' ;) Wil/kun/durf je dat niet toe te lichten? Ik vraag dat omdat het best zou kunnen zijn dat je hier in je comfort zone blijft...?

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik het een spannend en uitdagend voorstel vind :)
Teaser
Active DALF-er

Postby iemandsland » 20 Dec 2010, 20:18

Hoi,

Thanx voor je bericht en praktische opm.
Ik had een lang antwoord getypt maar de login was expired.

lang verhaal kort en inhakend op enig voorstel: ik ben geinteresseerd naar wat het effect zou zijn, verslag door jou of anderen zou door mij met plezier worden gelezen, daarbij vind ik verder belangrijk een voldoende grote steekproef voor significante resultaten. :)

Cath.
iemandsland
DALF-er

Postby Seabass » 29 Dec 2010, 09:44

1. Rijbewijs is altijd makkelijk ;) Een auto erbij is nog makkelijker, maar niet noodzakelijk.

2. Wat gaat jouw bedrijf onderscheiden van andere bedrijven? Heb je een product? Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een (e-)boek. Hiermee kun je je bijvoorbeeld onderscheiden, doordat klanten je herkennen. Ik heb laatst een seminar gevolgd over internet ondernemen en dit was erg interessant. 14% van de mensen die iets koopt bijvoorbeeld, koopt iets puur vanwege de prijs. Voor de andere 86% zijn factoren als: service, betrouwbaarheid belangrijker.

4. Wat houdt bewustwording voor jou in?

5. Reizen is voor mij een uitdaging. Je hoeft niet eens ver weg te gaan. In Europa kun je al heel veel zien.
Bijvoorbeeld de auto of trein pakken en dan zien waar het schip strand..

6. Wat houdt verlicht zijn in voor jou (A)

7. Is er geen forum of site, waar andere kitesurfers actief zijn?

Als de bovenstaande punten 'lekker' lopen, kom je die 'prins' wel tegen. Op de momenten dat ik het niet verwachtte, kwam ik de leukste meiden tegen ;) Juist als ik aan het zoeken ben, dan werkt het niet.. Maar dit is mijn ervaring.

Je hebt leuke, uitdagende doelen gesteld! Heel veel succer ermee en houdt ons op de hoogte!
Seabass
DALF-er

Postby iemandsland » 05 Jan 2011, 19:52

Hier lekker in control.

Seabass,
1. Heb jij je rijbewijs?
2. Het wordt geen internet ondernemen (dienstverlening cq rapportages zijn het product), alhoewel ik internet wel overweeg als medium hiervoor. Ben je zelf een bedrijf aan het opzetten?
4. Vertel jij eerst maar (A)
5. Idem, ben wel door zuid amerika getrokken, maar trekken door een europees land (met alleen begin en eindpunt) was evenzo interessant.
6. Wie stelt die vraag? is het antwoord dat ik je kan geven om het duidelijk te maken wat ik bedoel.
7. Nog niet naar gezocht, is n idee, wel squash ladder gevonden, eerst wintertennis afmaken.

Betreffende prinsen, alles lekker laten lopen heeft voorrang boven welke prins dan ook.
Keuzes maken die bijdragen aan een 'saai' leven, om dan die saaiheid op te vullen met leuke 'spannende' dingen.
Ik ga 't hoe dan ook flikken.

En dat ieders doelen dit jaar maar uit mogen komen. Ik doe vanalles, maar wat ik mij 'voorneem' gaat juist daardoor soms niet meer van harte. Ik beken: ik kom daarom goede nieuwjaarsvoornemens eerder niet dan wel na.
Ik ga het proberen in mijn voordeel om te buigen ^^
Mijn goede voornemen is om dit jaar niet mijn doelen te halen. (A)

Seabass, ik ga eens kijken of je ook een topic hebt over jouw doelen.
iemandsland
DALF-er

Postby Morphs » 05 Jan 2011, 22:16

Ik heb twee jaar geleden op vakantie op schiermonnikoog een keer gepowerkite. Ik was gelijk verkocht en heb toen een periode als een idioot dingen op internet lopen lezen/zoeken. Helaas woon ik in het oosten van het land, waar er zgn "oneerlijke wind" is, oftewel nooit constante wind maar altijd windvlagen...

Anyway, ik kwam in mijn zoektocht terecht op http://www.vliegerforum.nl/ misschien dat je daar nog meer liefhebbers vindt.

Wat voor een kiten doe je trouwens? kitesurfen/powerkiten/kiteboarden?
Morphs
Contributing DALF-er

Postby iemandsland » 08 Jan 2011, 11:32

Dankjewel voor het opzoeken Morphs, super ik ga daar eens kijken.

...nooit constante wind in het oosten? ik wist wel dat ik vorig jaar een uitzondering had in Dinxperlo :P .

wat doe ik?
Ik gebruik mijn http://www.kiteboardshop.com/kites/Dive ... _kite.html
om te oefenen voor het kitesurfen

En een delta hawk van hq als ik speel met de wind, lekker rondjes maken en zo.
Omdat ik dit al eerder deed, is het voor mij een beetje wennen aan m'n R-amun, die meer gaat over kracht en constant houden en 'saaie' dingen die nog best moeilijk blijken zoals 12 uur en 3 uur en vooral niet naar 6 uur.

Kiteboarden en kitesurfen termen worden door elkaar gebruikt, ik heb beginnerservaring. Als we kiteboarden definieren als het stunten en kitesurfen als het 'langere afstanden gaan', ben ik op dit moment in fase 'leren kitesurfen' v_v
iemandsland
DALF-er

Return to Doelen / Gameplan