DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Blog: Creëer kansen

Wat zijn je doelen, wat is jou plan. Deel het met ons en we kunnen je erbij helpen om je doelen aan te scherpen of je vragen te beantwoorden.

Blog: Creëer kansen

Postby Jeroen » 04 Jul 2010, 07:14

Vanaf deze week zullen we een aantal blogposts van www.thenatural.nl ook op het forum plaatsen.

Sommige filosofen beweren dat het leven een aaneenschakeling van kansen is, en waar je uitkomt is een kwestie van welke kansen je durft aan te nemen. Ik ben het hier mee eens, deze post zal uitleggen waarom en hoe je er je voordeel mee kunt doen.

Beginnend met een klein voorbeeld, eergisteren ging ik naar een opdrachtgever, netjes in pak, het was stralend weer. Echter, toen ik 4 minuten aan het lopen was vanuit de trein, begon het keihard te regenen. Ik keek om me heen en zag een restaurant, ben naar binnen gegaan en vroeg of ik een paraplu mocht lenen, en dat mocht. Aangekomen bij de opdrachtgever, zag ik een jongen die tegelijk met mij dezelfde richting in liep, hij was doorweekt, zijn pak was nat. In het gesprek met de opdrachtgever, vertelde ik van de paraplu, en hij zei: “Dat soort mensen zoeken we, die kansen zien en nemen”. Naast het directe voordeel (droog aankomen) was er nog een indirect voordeel, namelijk dat de opdrachtgever mij heeft gekozen, onder andere omdat ik iets totaal niet gerelateerd had gedaan, namelijk vragen om een paraplu.

Voor mij komen veel van de “successen” per ongeluk voort uit dingen die ik heb gedaan, waarbij ik de kans van te voren niet eens zag. Zoals in het voorbeeld hiervoor. Ik denk dat het een positieve spiraal is. In het begin denk je dat veel dingen niet mogelijk zijn en zie je het niet als kans. Als je dan een aantal dingen met succes hebt geprobeerd, begin je te geloven dat er meer mogelijk is. Je gaat dan meer kansen en mogelijkheden zien. Dit versterkt weer de successen die je tegenkomt.

Zoveel mensen grijpen kansen niet aan, omdat het “waarschijnlijk” niets is, of wordt. Maar het gaat meestal niet om de directe resultaten maar de indirecte. Een poos terug zou ik, samen met een vriend, me inschrijven voor een carrière beurs. Gewoon om rond te kijken, niet voor een baan. Op het allerlaatste moment trok hij zich terug, omdat hij niet het voordeel zag. Hij zoekt nu een baan en is nog niet wezen solliciteren, bovendien vindt hij het lastig iets te vinden. Echter ben ik, grotendeels door dat evenement, in allerlei ontmoetingen gerold, en heb nu de banen voor het kiezen… Soms wordt het niets, maar kansen grijpen creëert vaak veel nieuwe kansen, nuttige kansen waarop je niet had gerekend!

Voor mij ben ik zo aan mijn baantjes, werk, eigen bedrijven, vrienden, vriendinnetje en reizen gekomen, allemaal onverwachts komen ze op je pad. Allemaal door dat ik een ongerelateerde kans aangreep. Als je de kansen maar blijft nemen en je ogen open houdt, zullen ook jouw succes steeds groter worden.

De volgende keer dat je twijfelt of je iets moet doen of niet, herinner deze post. Wie weet mis je de belangrijkste (indirecte) kans van je leven…
Jeroen
Lifestyle Coach

Re: Blog: Creëer kansen

Postby Ruben » 04 Jul 2010, 10:11

Erg belangrijke post, het is dus eigenlijk veel kansen aangrijpen om successen te creëren. Ik denk dat spontaniteit hier ook een grote invloed op heeft. Als jij wat meer ad hoc op kansen in kan spelen (zoals naar een carrière beurs gaan) zonder ze eerst te plannen en daadwerkelijk het nut en van in te zien, grijp jij veel meer kansen aan op succes.
Ruben
DutchALF Team

Postby Jos » 04 Jul 2010, 12:21

Laatste tijd doe ik dit minder. Heb een hele lange tijd gehad waarin ik dit wel deed. De film 'yes man' inspireert bij mij ook wel en relateert. Doe eens nieuwe dingen, kijk wat er gebeurd. Twijfel je, gewoon eens doen :)
Jos
Lifestyle Coach

Postby krazj » 09 Jul 2010, 15:57

Kansen moet je grijpen inderdaad, maar ook creëren. Als je iets wilt bereiken, zul je er wat voor moeten doen, en niet wachten op kansen die toevallig voorbij komen ?
krazj
Contributing DALF-er

Postby krazj » 09 Jul 2010, 15:58

Ik vind het wel vet dat blogs op het forum komen nu :)
krazj
Contributing DALF-er

Return to Doelen / Gameplan