DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Actieplan voor zelfontwikkeling

Wat zijn je doelen, wat is jou plan. Deel het met ons en we kunnen je erbij helpen om je doelen aan te scherpen of je vragen te beantwoorden.

Actieplan voor zelfontwikkeling

Postby judha » 11 Apr 2010, 16:24

Na de DUM in Groningen, die overigens geweldig was, ben ik tot een paar nieuwe inzichten gekomen. Deze zijn van invloed op hoe ik mijn gameplan en hoe ik mijn leven wil organiseren, dus vandaar dat ik ze graag met jullie wil delen.

In de afgelopen twee jaar ben ik op het pad der zelfontwikkeling geraakt. Mijn ontwikkeling tot nu toe is vooral op het innerlijk vlak geweest, waardoor ik nu over een sterk conceptueel model en een goede mindset beschik. Ik heb in die tijd mijn leven en mentaal bewustzijn helemaal gestript van negatieve elementen en deze ben ik sinds korte tijd weer van de grond af aan het opbouwen.

In deze tijd ben ik meerdere malen met mezelf en mijn sociaal geconditioneerde denkbeelden en modellen geconfronteerd. Langzaamaan heb ik deze dingen tot één geïntegreerd model verwerkt.De wil van persoonlijke ontwikkeling, die begon met relaties met vrouwen, is langzaamaan over de hele breedte van mijn leven verspreid. Ik wil mezelf dus ook op dagelijkse basis op alle vlakken van mijn leven ontwikkelen, een gebied achterlaten is geen optie meer voor me. De knop van persoonlijke ontwikkeling staat aan en deze kan niet meer uit, voor de rest van mijn leven, in hoeverre ik dat nu voorzie. Wat has been seen cannot be unseen. Ik ben wakker en ik kan niet meer slapen, nooit meer. Tot zoverre de mindset.

De vraag is dus niet meer kan ik groeien, maar hoe snel zal ik groeien? Op dit gebied moet ik me nu gaan richten.

In Groningen tijdens de DUM viel me weer iets op aan mezelf, waar ik de afgelopen week meerdere malen mee geconfronteerd ben. Ik kom over als een zelfverzekerde, sociale, aantrekkelijke gast die goed kan praten. Maar 's nachts, toen we in de club stonden viel me op dat ik niet in staat ben om makkelijk met vrouwen te praten. Dit terwijl vrouwen me duidelijk aandacht gaven, naar me keken, om me heen kwamen dansen, door me benaderd wilden worden en aandacht van mij wilden hebben. Een simpel geval Approach Anxiety. Afgelopen week viel me dit meerdere malen op toen ik ging stappen met Heephstan, en daar heb ik het ook met hem over gehad. Gisteren had ik het er over met Teaser, die zei met dezelfde problemen te kampen. Vroeger had ik hier ook al last van, maar toen verschool ik me achter rationalisaties en excuses. "Dit is niet de avond, we doen het de volgende keer wel, die meiden willen dat niet, ze vinden me toch niet leuk", en ga zo maar door. Mijn oplossing was bier drinken en dronken worden tot het over gaat, omdat je vol zit met sociaal glijmiddel. Jezelf voorliegen om maar niet die angst te confronteren.

Op dit moment doorzie ik die rationalisaties, ze werken niet meer voor me. Gisteravond kwamen ze allemaal weer naar boven, maar ik wist dat ze onzin waren en deed ze als dusdanig af. Ik keek direct in de ogen van mijn angsten en wist dat de blokkade in mijn hoofd daardoor kwam. Ik wist wat het was, en hoe het op te lossen, maar ik deed niks. Kort daarna ben ik met Frank vertrokken richting Tilburg en toen speelde zich weer iets raars af. Nog niet één straat van de club verwijderd vroegen we een paar (leuke) meiden en jongens de weg naar de parkeergarage. We hadden een leuk gesprek over Groningen, studie, uitgaan etc. waarna de meiden ons vroegen waarom we nu al weg gingen en of we niet mee wilden naar het feest waar zij heen gingen. Oftewel, één minuut daarvoor stond ik verlamd in een club, niet in staat iemand aan te spreken, en iets daarna startte ik een spontaan, leuk gesprek met goede uitkomst en daar voelde ik geen greintje angst of wat dan ook bij. Dat ging volledig natuurlijk.

Om even duidelijk te zijn houd ik persoonlijk niet zo zeer van uitgaan. Ik wil overdag een dagelijkse lifestyle opbouwen waarin ik comfortabel en op natuurlijke wijze mensen (waaronder leuke vrouwen) ontmoet en daar leuke dingen meedoen. Uitgaan is laat, ik kan moeilijk praten door het lawaai, ik ben geen drinker of roker en al met al is het niet "my cup of tea". In mijn uiteindelijke lifestyle zie ik mezelf dus ook niet veel uitgaan, van kroeg naar kroeg of club naar club. 's Nachts jagen op vrouwen is niet mijn ding.

Maar dit betekent niet dat ik vrouwen niet wil kunnen aanspreken in een kroeg/club. Ik wil goed en comfortabel zijn met vrouwen zowel op straat als in een club. Ik wil de keuze hebben om te beslissen waar ik vrouwen wil benaderen, niet genoodzaakt zijn het één te doen omdat het andere me niet lukt. Anders ben ik als een voetballer die goed kan scoren, maar geen enkele bal weet te pasen. Ik wil niet beperkt worden door deze angsten van me. Uitgaan en vrouwen ontmoeten/versieren (ook wel "Night-Game" genoemd) moet ik onder de knie krijgen zodat ikzelf kan kiezen wat ik doe. Zonder dat is mijn skillset niet compleet en daarmee mijn zelfontwikkeling niet volledig.

Ik ben dus van plan om hier actief aan te beginnen. De komende weken zal ik eerst enkele dingen op orde krijgen en een totaal actieplan opstellen, waarna ik dat vervolgens met jullie zal delen. Waarschijnlijk gaat dit actieplan qua uitgaan in per volgende maand (halverwege mei). Tot die tijd richt ik me op andere zaken als studie, werk, gezondheid en organisatie. Ook gaat er een actieplan in werking vanaf morgen om te werken aan mijn zogenoemde "Day-Game" (hate the term).

Ik accepteer niet langer tweederangs gedrag van mezelf. Ik accepteer alleen het beste van mezelf en niks anders. Ter zijner tijd zal ik jullie hulp inschakelen om te zorgen dat ik me aan mijn plannen houd. Ik zal jullie haten, vervloeken en beledigen, maar ik zal jullie dankbaar zijn. Als je leert fietsen heb je zijwieltjes nodig, hoe lelijk die dingen ook mogen zijn. ;)

Hebben jullie opmerkingen, vragen of suggesties, laat ze dan graag weten.
judha
Active DALF-er

Re: Actieplan voor zelfontwikkeling

Postby Wesley » 11 Apr 2010, 16:35

Dude,

Cool Actieplan :), ik ga op één stukje reageren.

judha wrote:Om even duidelijk te zijn houd ik persoonlijk niet zo zeer van uitgaan. Ik wil overdag een dagelijkse lifestyle opbouwen waarin ik comfortabel en op natuurlijke wijze mensen (waaronder leuke vrouwen) ontmoet en daar leuke dingen meedoen. Uitgaan is laat, ik kan moeilijk praten door het lawaai, ik ben geen drinker of roker en al met al is het niet "my cup of tea". In mijn uiteindelijke lifestyle zie ik mezelf dus ook niet veel uitgaan, van kroeg naar kroeg of club naar club. 's Nachts jagen op vrouwen is niet mijn ding.

De methode waarop je het hier schrijft is het erg alsof je een drinker of roker moet zijn om dit je cup of tea te laten zijn. Dat dit alles behalve waar is bewijs ik. Ik doe geen van beide en heb veel plezier tijdens het stappen.

Ondanks het feit dat ik minder zal gaan stappen en toch ook de balans in het dagelijkse zal zoeken, voor de duidelijkheid... ik zei in Breda tegen je het één kan niet zonder het ander. Daarmee bedoelde ik dat je niet volledig sociaal zeker kan zijn als je slechts op één v.d. 2 vlakken goed scored.

Mijn €0,02 :)
Wesley
Active DALF-er

Postby fsidontknow » 11 Apr 2010, 17:19

Goede post en realisatie :) Respect. Ik wens je alvast succes en ik hoor graag de vorderingen :D Je bent hier sowieso op de goede plek.
fsidontknow
DutchALF Team

Postby Teaser » 11 Apr 2010, 19:40

judha wrote:

Ik accepteer niet langer tweederangs gedrag van mezelf. Ik accepteer alleen het beste van mezelf en niks anders. Ter zijner tijd zal ik jullie hulp inschakelen om te zorgen dat ik me aan mijn plannen houd. Ik zal jullie haten, vervloeken en beledigen, maar ik zal jullie dankbaar zijn. Als je leert fietsen heb je zijwieltjes nodig, hoe lelijk die dingen ook mogen zijn. ;)

Hebben jullie opmerkingen, vragen of suggesties, laat ze dan graag weten.

Dat klinkt alsof je een topatleet wilt worden met een ambitie een wereld record te vestigen :) Ik zou voorzichtig zijn met die instelling. Het verbeteren van je social skills is een uitdaging en gaat je waarschijnlijk wel een kick geven. Maar ga jezelf niet afstraffen als je het even minder goed doet. Geniet vooral van de reis zou ik zeggen.
Teaser
Active DALF-er

Postby judha » 11 Apr 2010, 19:49

Wesley wrote:Dude,
De methode waarop je het hier schrijft is het erg alsof je een drinker of roker moet zijn om dit je cup of tea te laten zijn. Dat dit alles behalve waar is bewijs ik. Ik doe geen van beide en heb veel plezier tijdens het stappen.

Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat de achterliggende redenen waarom ik (haast) niet drink en niet rook, etc. in strijd zijn met de vorm en omgeving van deze manier van uitgaan. Ik zeg niet dat het goed of fout is, het is gewoon niet mijn ding. Dat wil niet zeggen dat dat ook voor anderen moet gelden. Daarnaast kan ik me er prima vermaken, en meestal doe ik dat ook als ik wel uitga (zoals gister). Een vis kan zich ook prima vermaken in een vissenkom, maar ik houd mezelf niet voor de gek door te zeggen dat die vis daar thuishoort. :)
Wesley wrote:Ondanks het feit dat ik minder zal gaan stappen en toch ook de balans in het dagelijkse zal zoeken, voor de duidelijkheid... ik zei in Breda tegen je het één kan niet zonder het ander. Daarmee bedoelde ik dat je niet volledig sociaal zeker kan zijn als je slechts op één v.d. 2 vlakken goed scored.

Ik wil hier even een nuance in aanbrengen. Het gaat mij er niet om of ik daadwerkelijk daar scoor, maar ik wil op beide (en meerdere) vlakken vrouwen kunnen aantrekken, met de nadruk op kunnen. Ik wil de keuze hebben waar ik vrouwen aantrek. Het effectieve resultaat maakt me niet uit. Ik denk dat jij dit bedoelt, maar ik wil even die nuance aanbrengen. ;)

Succes met je herstel trouwens ;)
judha
Active DALF-er

Postby judha » 11 Apr 2010, 19:59

Teaser wrote:Dat klinkt alsof je een topatleet wilt worden met een ambitie een wereld record te vestigen :) Ik zou voorzichtig zijn met die instelling. Het verbeteren van je social skills is een uitdaging en gaat je waarschijnlijk wel een kick geven. Maar ga jezelf niet afstraffen als je het even minder goed doet. Geniet vooral van de reis zou ik zeggen.

Ik wil door barrieres in mijn hoofd heen breken. Daarvoor vind ik het belangrijk om een duidelijke, sterke mindset te hebben om me daaraan te herinneren. Als ik even afdwaal of me afvraag of ik er eigenlijk wel de moeite voor zou doen is één keer denken aan zo'n kreet weer voldoende om voor mezelf duidelijk te maken waarom ik dat doe. Ik wil dan wel geen topatleet worden, maar ik wil wel het beste uit mezelf halen, en dat vergt wilskracht.

Daarnaast is soms mijn eigen wilskracht niet voldoende en dan heb ik zijwieltjes nodig om me te helpen fietsen. Dan vraag ik mensen om me heen om me eraan te herinneren waarom ik het doe en genoeg gewicht op me te leggen om me het te laten doen. De vorm waarin ik dit ga doen is nog niet duidelijk, maar dit is wel (een deel van) de methode.

Dit klinkt misschien allemaal heel streng en ongezond, maar dat is slechts dit deel van mij om mezelf te pushen. Ik zie en waardeer mijn vooruitgang gewoon en straf mezelf niet af als ik even struikel. Ik geniet zeker van de reis, ik geniet van elke stap die ik zet. Daar hebben we het gisteren nog over gehad ;)

Bedankt voor de input.
judha
Active DALF-er

Postby krazj » 11 Apr 2010, 20:42

Super post. Ik snap je best wel. Je hebt je gerealiseerd waar het fout goed, dat is al een goede stap. Maar nu moet je er OOK ECHT WAT AAN DOEN. Je moet jezelf een dikke schop onder de kont geven, en vrouwen gaan aanspreken. Je moet het gewoon doen, als jij een meid leuk vind, stap er gewoon op af. Het klinkt zo simpel, maar dat is het ook. Je zult wel 100x op je bek gaan, maar je leert er zoveel van, bewust en onbewust.

Wat ik veel merk is dat mensen wel weten wat hun probleem is, maar ze doen er niks aan. Ze blijven in een veilige comfortzone, ze stappen er niet uit. En blijf daardoor nog een halfjaar hangen in hun gedachten(niet goede avond, andere prioriteiten in het leven, het is niet mijn ding.. etc etc) Ik hoor ze elke keer weer, en dan de dag erna balen ze ervan dat ze die meid niet hebben aangesproken.

Tip voor jou
- Stel meetbare doelen op, maar wel realistische. (ik ging bijvoorbeeld 5 vrouwen per week aanspreken).
- Lees 'Het kracht van het nu' (http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html)
- Mastery (http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html)
- Bekijk, the blueprint decoded.

Jij drinkt al geen alcohol, das cool ;)

Ik weet zeker, omdat je al zoveel met lifestyle bezig bent, dat jij enorm snel resultaten gaat boeken. Je hebt een TOP uitstraling, ziet er fit uit. Dus gaan met die banaan.
krazj
Contributing DALF-er

Postby Jos » 11 Apr 2010, 21:16

Goede post,

Ik denk dat we allemaal weten dat uitgaan slechts één van de mogelijkheden is. Voor mijzelf heb ik vooral gemerkt dat ik overdags veel makkelijker en beter m'n skills naar voren kan laten komen, ook veel natuurlijker. Ik heb moeten leren dit in de club veel beter te doen. De club of bar kan soms nog weleens overweldigend zijn, en dan is het zorgen in de juiste state te raken zodat je op hetzelfde niveau zit.

Uiteindelijk is het dan je lifestyle die ervoor zorgt dat je overal en nergens mensen ontmoet. Goed dat je daar ook mee bezig bent. Denk dat velen van ons daar ook nog meer vruchten van kunnen plukken.

Good luck

Grtz, Jos

ps: beetje hyperstate nu en rommelige post. Net geraft op 4+ niveau en 9 meter bungee jump in de wild water river, bijna het moeilijkste schijnt, supervet :D. Vraag vooral als er dingen onduidelijk zijn of je meer detail wilt over hoe je evt bepaalde dingen kunt doen.
Jos
Lifestyle Coach

Postby judha » 12 Apr 2010, 10:22

krazj wrote:Maar nu moet je er OOK ECHT WAT AAN DOEN. Je moet jezelf een dikke schop onder de kont geven, en vrouwen gaan aanspreken.

Helemaal mee eens. Vandaar dat ik hier bij DALF zit, vandaar dat ik daar nu een actieplan rond ontwikkel. Er is er al één in werking, daarover later meer.
krazj wrote:Wat ik veel merk is dat mensen wel weten wat hun probleem is, maar ze doen er niks aan. Ze blijven in een veilige comfortzone, ze stappen er niet uit.

Dat is heel lang een probleem geweest bij mij. Nu ben ik dus eindelijk actie aan het ondernemen, en dat voelt goed.
krazj wrote:Tip voor jou
- Stel meetbare doelen op, maar wel realistische. (ik ging bijvoorbeeld 5 vrouwen per week aanspreken).
- Lees 'Het kracht van het nu' (http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html)
- Mastery (http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html)
- Bekijk, the blueprint decoded.

Doelen heb ik opgesteld, subdoelen deels ook. Zoals jij al zegt ben ik ervan overtuigd dat ze meetbaar moeten zijn en dat zijn ze dus ook. The Power of Now ben ik aan het lezen (ik raad je de Engelse versie aan), en Mastery van George Leonard is het eerste boek op mijn verlanglijstje. Ik heb echter een redelijke boekenkast vol, dus dat kan even duren. RSD en Bluepint Decoded houd ik niet zo van. De meeste concepten en methoden heb ik eerder en beter uitgelegd gezien door anderen, met name door Eben Pagan en David Wygant. Die prediken ook een meer natuurlijke manier.
krazj wrote:Ik weet zeker, omdat je al zoveel met lifestyle bezig bent, dat jij enorm snel resultaten gaat boeken. Je hebt een TOP uitstraling, ziet er fit uit. Dus gaan met die banaan.

Thanks. Ik ben ermee bezig. ;)
Jos wrote:Ik denk dat we allemaal weten dat uitgaan slechts één van de mogelijkheden is. Voor mijzelf heb ik vooral gemerkt dat ik overdags veel makkelijker en beter m'n skills naar voren kan laten komen, ook veel natuurlijker. Ik heb moeten leren dit in de club veel beter te doen.

Dat merk ik bij mezelf dus ook. Hoe ben jij te werk gegaan om dit in een club te leren?
Jos wrote:Net geraft op 4+ niveau en 9 meter bungee jump in de wild water river, bijna het moeilijkste schijnt, supervet

Klinkt goed! Geniet ervan! ;)
judha
Active DALF-er

Postby Jerry » 12 Apr 2010, 10:45

Tof om te lezen hoe je er actief mee bezig gaat!

Afgelopen weekend heb ik het er al uitgebreid met je over gehad (over ALLES zo'n beetje :P) en je komt op mij ook inderdaad over als een zeer zelfverzekerd en ervaren persoon. Ik had dan ook op basis van eerste indruk niet echt verwacht dat jij last van AA zou hebben eigenlijk, voorzover je zoiets kunt uitstralen.

Ik ben niet echt een expert op het gebied van AA maar kan je wel aanraden kleine stapjes te nemen. Als je van plan bent met een meisje te gaan praten, verwacht dan ook niet meer dan alleen praten, zodoende raak je bijvoorbeeld niet teleurgesteld als ze uiteindelijk niet met je wilt zoenen of zoiets ;).
Probeer ook daarbij oprechtheid aan te houden en geen redenen verzinnen om meisjes niet of juist wél aan te spreken. Zie je een leuk meisje BOEM! gaan, en vraag/vertel/doe het eerste wat in je opkomt.

judha wrote:
Jos wrote:Ik denk dat we allemaal weten dat uitgaan slechts één van de mogelijkheden is. Voor mijzelf heb ik vooral gemerkt dat ik overdags veel makkelijker en beter m'n skills naar voren kan laten komen, ook veel natuurlijker. Ik heb moeten leren dit in de club veel beter te doen.

Dat merk ik bij mezelf dus ook. Hoe ben jij te werk gegaan om dit in een club te leren?

Bij mij helpt het ervoor te zorgen dat ik opga in het feestgedruis tijdens het stappen, hierdoor wordt ik socialer met vrienden/meisjes en als bijkomendheid soms ook met andere gasten (high fives enzo ontvangen ;)). Hierdoor wordt jij het feestje en is er niemand in de club die jou die avond niet gaat opmerken ;).

Maw: je moet een keer mij uit in Rotterdam (A)
Jerry
DutchALF Team

Next

Return to Doelen / Gameplan