Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.
Om nu toegang te krijgen tot hetAttractiongedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.
Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!
Ik kwam op het idee om de boeken die ik gelezen heb eens te reviewen. Natuurlijk ben ik geen geweldige recensent, maar ik denk dat het zeker iets kan toevoegen als iemand deze boeken 'Kort' recenseert vanuit het oogpunt lifestyle & zelfverbetering.
Mijn eerste boek review zal zijn van het boek "Into the Wild". Veel mensen zullen de film wel gezien hebben, ik vond hem zo goed dat ik het boek heb gekocht.
de Film & het boek
Eerst wil ik even het verschil tussen de film en het boek uitleggen. De film is leuker, de film is romantischer en de film sleept je echt mee in het verhaal. Ik zie het boek dan ook meer als een uitbreiding van de film, waarin bepaalde zienswijzes nog eens worden benadrukt, en extra informatie over Christopher McCandless word uitgelegd.
Waar gaat het boek eigenlijk over? Christopher McCandless is een jongen die het heeft gehad met de maatschappij. Hij is heel slim, maar kan niet wennen aan alle maatschappelijke regels. Hij besluit deze op een dag totaal achter zich te laten en gaat door het land trekken. Met als einddoel: Alaska! Een zoektocht naar zijn pure zelf, waarbij hij de hele maatschappij achter zich laat. Uiteindelijk komt hij door een ongelukkige loop van omstandigheden om het leven.
Wat kan ik leren van het boek
Dit boek is zeer leuk om te lezen, sowieso is het fascinerend om te zien hoe deze jongen zijn reis heeft gemaakt. Ook wij kunnen hier wat van leren. We hechten vaak teveel waarde aan de maatschappij, we bedriegen onszelf en laten niet zien we we echt zijn. Het verhaal is erg inspirationeel, en je word ongetwijfeld meegetrokken in de belevingswereld van McCandless. McCandless jaagt zijn droom achterna, en dat is iets wat ook wij meer zouden moeten doen. Het was voor mij dan ook een mooi iets hoe het boek (en ook de film) eindigen. En dat is iets wat ik ik ook zou willen... Be prepared to die to chase your dreams
Lezen?
Als je de film gezien hebt weet je in principe al een groot deel van het verhaal. Daar kan je dus ook al veel uit halen. Ben je daarna geïnspireerd door de film en wil je meer weten over McCandless en zijn denken, ga dan het boek kopen en lees het aan een stuk uit