DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Algemeen goede/gave/you name it boekentopic

Dit is de plek voor reviews, discussies over fictie of andere literatuur.

Algemeen goede/gave/you name it boekentopic

Postby Chris » 22 Nov 2009, 22:50

Over het forum verspreid worden enkele pareltjes van boeken vermeld, maar het ontbreekt nog aan een algemeen topic om ze niet te laten vergeten of over het hoofd te laten zien.

Vul vooral aan, maakt niet uit wat voor onderwerp het boek omhelst, als je denkt dat het interessant is, plemp het dan even in dit topic.

Beginnetje:
Power of Now - Eckhart Tolle
7 Habits of Highly Succesful People - Steven Covey
Vrijwel alle boeken van Malcolm Gladwell (Tipping Point; Blink; Outliers)

Gelieve aan te vullen :)
Chris
Active DALF-er

Re: Algemeen goede/gave/you name it boekentopic

Postby Chris » 23 Nov 2009, 01:34

Heb even de vrijheid genomen om Jeroen te quoten :)

Jeroen wrote:Hier is ook erg leuke literatuur over (wetenschappelijke basis erg leuk om te lezen):
Cialdini - Influence
Cialdini, Goldstein - Overtuigingskracht (aanrader #1)
Robert Levine - The power of persuasion

Meer academisch(voor de psychologen onder ons):
Persuation - Brock, Green

Zal binnenkort wel een samenvatting opschrijven.

- Jeroen

Als ik of jullie nog andere posts zoals deze tegenkomen, post ze ook hierbij.
Chris
Active DALF-er

Postby fsidontknow » 23 Nov 2009, 09:17

Hier ben ik een review geplaatst over het boek the fountain head van Ayn Rand; http://www.dutchalf.nl/post3295.html

Verder kan je hier ook nog boekentips vinden: http://www.dutchalf.nl/post2462.html
fsidontknow
DutchALF Team

Postby krazj » 23 Nov 2009, 17:04

Mastery: The Keys to Success and Long-Term Fulfillment (Paperback) == Must read
krazj
Contributing DALF-er

Postby Jasper » 23 Nov 2009, 17:20

the game - neill strauss
Goed geschreven en zeer vermakelijk boek over het leven van de bekendste pua's. Niet erg leerzaam wel heel leuk en eigenlijk wel een must om te lezen als je hier mee bezig bent.

myster method / venusian arts handbook - mystery
Ook al richt mystery zich meer op routines, er staan zeker heel veel dingen die de moeite van het lezen waard zijn. Ik heb zeer veel geleerd van dit boek!
Jasper
Contributing DALF-er

Postby Voloscire » 23 Nov 2009, 17:54

Het is misschien geen 'hoogstaand' boek, maar ik heb toch wel wat gehad aan:

The Glass Half-full (How optimists get what they want from life... and pessimists can too) - Suzanne C. Segerstrom

Segerstrom is een Engelse psychologe die uitgebreid onderzoek heeft gedaan naar optimisme/pessimisme en de daarbij horende karaktereigenschappen en zet haar resultaten (met veel advies en uitleg) uiteen in dit boek. Een aanrader voor iedereen die soms iets te pessimistisch denkt over zijn ondernemingen en zich afvraagt hoe je daar het beste mee om kunt gaan.

Mistakes were made (but not by me) - Tavris & Aronson

http://www.amazon.com/Mistakes-Were-Mad ... 0151010986

Van dit boek, geschreven door twee psychologen, krijg je heel wat inzichten met praktisch nut voor jezelf (en tegenover anderen).
Voloscire
Active DALF-er

Postby Trendsetter » 23 Nov 2009, 22:14

fsidontknow wrote:Hier ben ik een review geplaatst over het boek the fountain head van Ayn Rand; http://www.dutchalf.nl/post3295.html

Verder kan je hier ook nog boekentips vinden: http://www.dutchalf.nl/post2462.html

Hoe vond je Atlas Shrugged? Heb deze nu op mijn bureau liggen maar ik heb ook nog wat Dostojewski liggen, beide dikken pillen en zware kost ;) , dus moet kijken wanneer ik er aan toekom.

Laat verder vooral weten wat voor interessante dingen je tegenkomt al heb ik een to read lijstje die ik in geen maanden afgerond ga krijgen, ben altijd benieuwd naar nieuwe dingen :D
Trendsetter
Active DALF-er

Postby Emperor045 » 07 Jan 2010, 19:25

Handorakel en de kunst van de voorzichtigheid - Baltasar Gracian
Het Dagboek van Don Juan - Douglas Carlton Abrams (net uitgelezen)
Art of War - Sun Tzu
Way of the Superior Man - David Deida
48 Laws of Power - Robert Greene
How To Meet And Connect With Woman - Wayne "Juggler" Elise (pickup-guru van The Game)

Die eerste en de laatste hebben de meeste invloed op mijn manier van denken. "Man Transformation" videoseminar van David Deangelo is ook aan te raden.
Emperor045
Active DALF-er

Postby Bas » 07 Jan 2010, 21:43

The Natural Way of Seduction - Richard La Ruina: ideaal boek voor een beginner. Je kan het ook wel als handboek zien. Centraal staat: op een natuurlijke wijze het spel spelen...
Bas
DALF-er

Postby Bas » 07 Jan 2010, 21:59

Hebben jullie een Nederlandse webshop waar ik boeken van Mystery kan kopen?
Bas
DALF-er

Next

Return to Boeken