DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Algemeen goede/gave/you name it boekentopic

Dit is de plek voor reviews, discussies over fictie of andere literatuur.

Re: Algemeen goede/gave/you name it boekentopic

Postby Lu Mallorca » 07 Jun 2010, 14:46

fsidontknow wrote:
Lu Mallorca wrote:Een tafel vol vlinders
Deze raad ik wel echt aan, van Tim Krabbé. Een leuk verhaal, dun boek over het vinden van wat je echt wil. Over talent en hoe daar mee om te gaan en hoe met de liefde om te gaan (hoe niet eerder).

Had dit boek ooit een keer bij een ander boek gekregen als boekengeschenk. Verder nooit gelezen, nadat je het hier zo noemt en ik vandaag op en neer moest reizen naar Groningen leek het me een leuk boek om te proberen. Heb hem inmiddels uit :). Erg leuk boek en leest in één stuk weg, einde vind ik alleen een beetje jammer en nergens op slaan. Als je dit een leuk boek vond zou ik ook de alchemist van paulo coelho aanraden ^^.

Het einde snapte ik persoonlijk ook niet. Misschien heeft het einde iets te maken met de druk van pa en hoe dat leidt tot wat hij gedaan heeft. De alchemist heb ik gelezen en vond ik testijds erg goed, maar ben ik ondertussen al weer voor een groot deel kwijt. Misschien dat ik hem nog eens een keer ga lezen.

Laat de ontdekking van de hemel even voor wat het is en heb zojuist de ondraagelijke lichtheid van het bestaan gekocht. Hoop dat het wat is anders weet ik bij wie ik moet zijn;) Mischien kunnen we binnenkort een boekenclubje houden:) Lijkt me serieus erg leuk om boeken te discusieren net zoals vroeger op school.
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Lu Mallorca » 08 Jun 2010, 15:09

ik ben nu op blz. 144 van de ondragelijke lichtheid van het bestaan en begin een beetje af te haken. Het wordt teveel slap geleuter. Ik volg de discussies niet meer of zie de relevantie er niet van. Ik denk niet dat ik hem ga uitlezen. De eerste 100 blz. vond ik nog wel leuk, maar nu wordt het te slap voor mij.

Ik denk dat ik als volgend boek iets ga lezen van Tom Clancy, een spionromannen schrijver die mijn vader vaak leest. 'Verdeel en heers' was een titel die me wel aansprak en zag in de boekenkast thuis. Ik heb het een beetje gehad met literatuur; het in mijn ogen slappe geleuter is me te vermoeiend, ik kan het niet bijhouden, misschien is het wel gewoon te moeilijk voor me).

Het schijnt wel dat Joep Speedboot een goed boek is en niet te moeilijk. Iemand ervaring mee?

Misschien is dit een leuk boek;):
http://www.amazon.com/God-Hates-All-Han ... 1416598235
(californication anyone?)
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Jerry » 08 Jun 2010, 15:12

Lu Mallorca wrote:Misschien is dit een leuk boek;):
http://www.amazon.com/God-Hates-All-Han ... 1416598235
(californication anyone?)

Oehhhh, hebben ze een book-spin off gemaakt ?!?!? (H) The Bro Code anyone? :P

Lijkt me toch wel een tof boek om te hebben :D
Jerry
DutchALF Team

Postby Lu Mallorca » 18 Jun 2010, 10:44

Het boek 'de ondraaglijke lichtheid van het bestaan' van Kundra heb ik uit. Ik had wat moeite met sommige delen, vooral ergens in het midden, maar het was al met al toch best een goed boek. Veel geleerd over kitsch en lichaam en ziel.

Nu ben ik net begonnen met 'Nachttrein naar Lissabon' door Pascal Mercier. Het is ook een aardig filosofisch boek en heeft als themas de liefde, eenzaamheid, loyaliteit en vriendschap. Ik hou jullie op de hoogte.
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Morphs » 26 Jun 2010, 12:52

Recent gelezen:

Sherry Argov - Waarom mannen een bitch trouwen!

In slechts drie dagen uitgelezen tijden m'n vakantie in Spanje (kwam het boek tegen op de luchthaven in Eindhoven).

Waar het over gaat? Eigenlijk kun je dit boek beschouwen als een soort handboek voor vrouwen die graag willen trouwen. De term "bitch" is dan ook niet letterlijk, maar slaat op een zelfbewuste, onafhankelijke vrouw die haar eigen leven leidt en daarom degene is waar een man mee wil trouwen.

Het is intrigerend om te lezen, bijna eng. Allerlei concepten komen voorbij die de meesten hier ook kennen (zoals needyness, value, beschikbaarheid) en worden in een relatie-setting toegepast vanuit het perspectief van de vrouw. Het 'enge' is dat je snapt dat het werkt, alsof je er eigenlijk niks tegen zou kunnen doen. Nu snap ik ook waarom vrouwen zo fel reageren op MM, omdat het suggereert dat de reactie van een vrouw al vastligt als het materiaal correct wordt uitgevoerd.

Wel worden mannen op één hoop gegooid als zijnde tv kijkende voetballiefhebbers die het best vergeleken kunnen worden met apen of kinderen wat betreft hun gedrag. Mannen willen volgens Argov alleen maar praten als het rationeel over feiten gaat, voor gevoelskwesties is volgens haar geen plek. Op dit punt kan ik me dan ook niet vinden in de profielschets van de man in het boek, ik ben namelijk wel een gevoelsmens en ik hou niet van voetbal :P
Morphs
Contributing DALF-er

Previous

Return to Boeken